شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۷۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶
دومين جشنواره بزرگ قرآني «انسان» با رويكرد توجه به مفاهيم سوره مباركه انسان هشتم تا دوازدهم آذر ماه امسال در تبريز برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر از تبريز، اين جشنواره با هدف نشر مفاهيم و آموزه‌هاي كاربردي سوره مباركه انسان در سطح جامعه و ايجاد زمينه‌ها و جذابيت‌هاي لازم براي جذب علاقمندان به ساحت مقدس قرآن كريم و اهل بيت (ع) برگزار مي‌شود.

بزرگداشت سالروز نزول سوره مباركه انسان و پاسداشت مقام شامخ اهل بيت (ع) همچنين عرضه و تقويت پيوند مستحكم موجود بين مفاهيم قرآني و سيره عملي ائمه معصومين (ع) همچنين ترويج فرهنگ اطعام ايتام و مساكين با بهره‌گيري از مفاهيم سوره انسان از ديگر اهداف اين جشنواره قرآني است.

اين جشنواره در دورده سني زير 16 سال (شكوفه‌ها)، بالاي 16 سال (بزرگسالان) و در دو گروه خواهران و برداران برگزار مي‌شود.

جشنواره ياد شده در رشته‌هاي ترجمه و مفاهيم، حفظ، قرائت از حفظ، ترتيل و مقاله‌نويسي با موضوع سوره انسان از هشتم تا دوازدهم آذرماه جاري در تبريز برگزار مي‌شود.

براساس اين گزارش، آزمون ترجمه و مفاهيم سوره انسان به صورت كتبي بوده و منبع آن براي رده سني بالاي 16 سال «تفسير سوره انسان» نوشته «ابوالفضل بهرام پور» و براي رده سني زير 16 سال كتابچه آموزشي "تفسير سوره «انسان» تاليف واحد آموزشي موسسه جامعة القرآن و العترت تبريز است.

علاقه‌مندان مي‌توانند كتب ياد شده را هنگام ثبت‌نام از موسسه جامعة القرآن و العترت تبريز دريافت كنند.

 

عناوين مقالات ارسالي نيز بايد حول محور موضوعاتي همچون «مراتب بهشتيان در سوره انسان»، «شأن نزول سوره انسان»، «مراتب و رهاوردهاي اخلاص در سوره انسان»، «آفرينش انسان در سوره انسان» و «وفاي به عهد در سوره انسان» بوده و علاقه‌مندان بايد نوشته‌هاي خود را حداكثر تا هشتم آذرماه به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

آيين اختتاميه اين جشنواره با همكاري و مساعدت مركز ترويج و توسعه فعاليت‌هاي قرآني و با حضور اساتيد قرآني بين‌المللي و كشوري چهاردهم آذرماه جاري در موسسه جامعة‌القرآن و العترت تبريز برگزار مي‌شود.

نظر شما