دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۷۰۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵
همزمان با عيد غدير خم، جشن بزرگ غدير در 30 امامزاده شاخص در سراسر كشور به صورت همزمان برگزار ‌مي‌شود.

به گزارش شهر، دبير ستاد جشن‌هاي ولايت با بيان اين مطلب با اشاره به برگزاري جشن ولايت از روز عيد قربان تا عيدغديرخم اظهار داشت: برنامه‌هاي اجرايي اين جشن‌ها به تمامي شهرستان‌ها و استان‌هاي سراسر كشور ابلاغ شده است.


ابراهيم زاده هدف از برگزاري اين جشن را ارتقاي سطح معرفتي عموم مردم پيرامون امامت و ولايت، ترويج فرهنگ وقف بر اساس اجراي نيات واقفين و تبديل بقاع متبركه به قطب‌هاي فرهنگي برشمرد و تصريح كرد: اثبات استمرار ولايت ائمه توسط ولايت فقيه و فراهم كردن بصيرت و افزايش تفكر ولايي در اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان از جمله اهداف برگزاري اين جشن است.


وي با اشاره به برگزاري جشن غدير در 30 بقعه شاخص در سراسر كشور تاكيد كرد: اين جشن به صورت همزمان در روز عيد غدير از ساعت 10 صبح در سراسر كشور آغاز به كار و سخنراني، خطبه‌خواني و مداحي از جمله برنامه‌هاي اصلي اين جشن است.


وي در خصوص برگزاري مسابقه بزرگ خطبه غدير اظهارداشت: كتاب‌هاي مربوط به اين خطبه چاپ و به تمامي شهرستان‌ها و استان‌‌هاي سراسر كشور فرستاده شده‌‌ كه در اختيار عموم مردم قرار خواهد گرفت.


ابراهيم‌زاده اضافه كرد: براي يك هزار و 100 نقر از برندگان مسابقه بزرگ خطبه غدير جوايزي در نظر گرفته شده كه از جمله آن مي توان به پرداخت هزينه سفر به عتبات عاليات به 70 نفر از برگزيدگان به همراه 3 نفر از افراد خانواده آنها اشاره كرد.


وي گفت: پس از ارسال پاسخنامه‌ها به آدرسي كه در پشت كتاب‌ها درج شده است، پاسخنامه‌‌ها تصحيح و قرعه‌كشي به‌صورت سراسري انجام خواهد شد.


* نمايشگاه غدير در 500 امامزاده برگزار مي‌شود


همچنين همزمان با هفته ولايت‌، نمايشگاهي با موضوع غدير در بيش از 500 امامزاده سراسر كشور برگزار مي‌شود‌؛ اين مجموعه نمايشگاهي كه به همت معاونت فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه تهيه شده بالغ بر 500 مجموعه پوستر با موضوع عيد غدير و ولايت حضرت علي عليه‌السلام است و به منظور بهره‌برداري در اختيار بقاع متبركه شاخص سراسر كشور قرار خواهد گرفت.


نظر شما