دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۷۰۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸
حكم دادگاه درباره متهمان حادثه سعادت آباد/1
متهم رديف دوم حادثه سعادت آباد «کيميا» ملقب به «سعيده» از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد اما «يعقوب»(قاتل) به اتهام قتل به قصاص، به اتهام رابطه نامشروع با كيميا به تحمل 100 ضربه شلاق و به اتهام قدرت‌نمايي با چاقو به 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شد.

به گزارش شهر، كيميا (سعيده) كه به اتهام معاونت در قتل يزدان در جريان حادثه سعادت‌آباد ديروز محاكمه شد، صبح امروز با رأي اكثريت از اين اتهام تبرئه شد. كيميا همچنين به خاطر ارتباط نامشروع با يعقوب به تحمل 100 ضربه شلاق محكوم شد.

 گفتني است اقليت مستشاران دادگاه، قايل به محكوميت وي بودند.

 

 با توجه به حساسيت فوق‌العاده‌اي كه بعد از اين قتل در سطح جامعه ايجاد شد، رئيس قوه‌قضاييه دستور داد تا پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسيدگي شود. پرونده بعد از طي مراحل تحقيقاتي در دادسراي جنايي تهران و پس از گذشت 24 روز از اين جنايت هولناك به دادگاه كيفري استان تهران ارجاع داده شد كه صبح ديروز و از ساعت 9:45 به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي، رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري، محاكمه متهم به صورت علني آغاز شد.

يعقوب اعدام مي‌شود
 قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري حكم قصاص متهم پرونده قتل در سعادت‌آباد را صادر كرد.پس از جلسه محاكمه صبح ديروز متهمان پرونده قتل در سعادت‌آباد كه در آن متهم پرونده به دفاع از خود پرداخت قاضي نورالله عزيز محمدي با مستشاران اين شعبه به شور نشست و در نهايت حكم قصاص يعقوب را صادر كرد.

قاضي عزيزمحمدي در اين باره به خبرگزاري فارس درخصوص حكم صادره گفت: يعقوب به اتهام قتل به قصاص، به اتهام رابطه نامشروع با كيميا به تحمل 100 ضربه شلاق و به اتهام قدرت‌نمايي با چاقو به 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شد.

وي ادامه داد: با نظر اكثريت قضات (3 قاضي)، كيميا از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد اما به دليل ارتباط نامشروع با يعقوب، به تحمل 100 ضربه شلاق محكوم شد.

رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران، گفت: حكم در ملاءعام اجرا مي شود اما مكان اجراي آن با نظر دادستان تهران خواهد بود.
بنابر اين گزارش، ساعت 10 روز پنجشنبه ششم آبانماه اهالي يکي از خيابانهاي سعادت‌ آباد با شنيدن صداي درگيري متوجه يک دعواي خياباني شدند. در جريان اين نزاع يک بنگاهدار به نام "يعقوب" با چاقو به سمت مردي حدودا 30 ساله هجوم برد و با وارد آوردن ضربه به ناحيه شکم او را به ‌شدت مجروح کرد. اين اتفاق درحالي رخ داد که دو تن از ماموران کلانتري 134 شهرک قدس پس از وقوع اين حادثه و تماس مردم با مرکز فوريتهاي پليسي 110 در جريان قرار گرفتند و در صحنه حادثه حضور داشتند. به دنبال اين ماجرا، دقايقي بعد متهم خود را تسليم ماموران کرد و به اين ترتيب تحقيقات از وي آغاز شد.

امروز يکشنبه نخستين جلسه رسيدگي به پرونده قتل در سعادت آباد تهران در تالار اجتماعات مجتمع امام خميني (ره) برگزار شد.

 

نظر شما