يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۴
کد خبر: ۲۷۰۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
در آستانه عيد سعيد غديرخم صورت مي‌گيرد/
احيا و اجراي سنت نبوي «عقد اخوت» در آستانه فرارسيدن 18 ذيحجه و عيد سعيدغديرخم، از برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در آستانه عيد ولايت در مساجد مناطق 22 گانه تهران است.

به گزارش شهر به نقل از اداره كل روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، حجت‌الاسلام مرتضي جعفرپور معاون فرهنگي اين سازمان با اعلام اين خبر گفت: «عقد اخوت» يا «پيمان برادرانه» يكي از سنت‌هاي شريف نبوي است كه نخستين بار در سال يكم هجري از سوي پيامبر گرامي اسلام(ص) ميان مهاجرين و انصار برقرار شد تا محبت و دوستي و همبستگي ميان مسلمانان را تحكيم بخشد. از آنجا كه در شرايط فعلي، نياز روزافزوني به بيان اين محبت و برادري ميان آحاد جامعه ما وجود دارد، بر آن شديم تا با احيا و اجراي اين سنت نبوي در شب عيد سعيد غديرخم در مساجد مناطق 22 گانه تهران، گامي ديگر در تعظيم شعائر ديني و ترويج ارزش‌هاي ديني و انساني برداريم.


وي افزود: اين برنامه، با همكاري مشترك ميان روحانيون مساجد و مديريت‌هاي فرهنگي هنري مناطق گوناگون تهران اجرا و صيغه اخوت خوانده شده و برادران ديني با يكديگر و همچنين خواهران محترمه نيز با يكديگر اين پيمان را منعقد كرده و در جهت اداي وظايف معنوي مترتب بر اين پيمان همكاري مي‌كنند.



جعفرپور درباره ديگر برنامه‌هاي اين سازمان به مناسبت جشن‌هاي ولايت و عيد سعيد غديرخم اظهار داشت: تجليل و تكريم سادات شهر تهران براي سومين سال در سطح مناطق مختلف و در 22 مسجد شهر تهران، اجراي مسابقه پيامكي از خطبه غدير، برپايي جشن‌هاي منطقه‌اي در سطح مناطق 22 گانه، غبار روبي از اماكن متبركه و امام‌زادگان تهران و نيز قبور شهدا در سطح شهر و انتشار كتاب اتوبوس ويژه اين ايام با موضوعاتي برگرفته از خطبه غدير و توزيع آن در ميان اتوبوس‌هاي شهري، از جمله برنامه‌هاي سازمان براي بزرگداشت عيد سعيد غديرخم است.

نظر شما