شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۷۰۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
جواد طوسي منتقد سينما معتقد است كه آثار تلويزيوني به دليل مخاطبان زيادي كه دارند، بايد توام با جذابيت‌هاي بصري باشند تا تماشاگر از ديدن يك مجموعه تاريخي 40 و يا 50 قسمتي خسته نشود. به باور او، مختارنامه مجموعه‌اي جذاب است و جذابيت داستان در هر قسمتي كه پخش مي‌شود، بيشتر شده‌است.

اين منتقد سينما در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» گفت:طي چند قسمتي كه از اين مجموعه تلويزيوني پخش شده، نمي‌توان به جنبه‌هاي مثبت و منفي آن اشاره كرد. آثار تلويزيوني به دليل اينكه مخاطبان زيادي را در برمي‌گيرند بايد توام با جذابيت بصري باشند تا تماشاگر از ديدن يك مجموعه تاريخي خسته نشود.


طوسي در ادامه عنوان كرد: هنوز در داستان اين مجموعه به جنگ كوفه كه يكي از نقاط عطف به شمار مي‌آيد، نرسيده‌ايم اما آهنگين بودن ديالوگ‌ها باعث مي‌شود تماشاگر تا پايان داستان سريال را دنبال كند.


اين منتقد سينما بيان كرد:اساسا کار تاريخي با مجموعه‌هاي نود قسمتي شبانه متفاوت است و از حساسيت بالايي برخوردار است. اگر ريتم بدون دليل و علت بالا و پايين شود مخاطب خود را از دست مي‌دهد.


وي ادامه داد:شيوه ديالوگ نويسي مجموعه‌هاي تاريخي شبيه هم هستند. اگر سريال به خاطر قصه و شکل روايت و حجم بالاي آن همچون سريال امام علي (ع) و ديگر کارهاي تاريخي، دوبله مي‌شد، جلوه و زيبايي دوچنداني مي‌يافت.


طوسي گفت: خوشبختانه يکي از ديگر از نکات مثبت سريال، گريم قابل قبول و باورپذير مسعود ولدبيگي است که در شناساندن شخصيت ها بسيار مثبت عمل کرده است.


وي در پايان به مسئله طراحي دكور و صحنه «مختارنامه» اشاره كرد و گفت: فضاهاي تاريخي بايد به خوبي در سريال ها ديده‌شوند و قابل باور باشند. ثبت قاب‌هاي خوب و ايجاد پرسپکتيوهاي مناسب در لوکيشن و فضا است که اين هويتمندي فضا و صحنه در آثار را به شخصيت‌هاي تاريخي يك داستان مي‌دهد. به هرحال اميدوارم از مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» كه چندسال توليد آن به طول انجاميد، از سوي مخاطبان تلويزيون استقبال شود.



نظر شما