شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۷۱۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
امروز و فردا با حمايت سازمان نوسازي شهر تهران؛
نخستين همايش توسعه شهري پايدار امروز و فردا -2و3آذرماه ـ در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، نخستين همايش توسعه شهري پايدار با حمايت سازمان نوسازي شهر تهران و به همت قطب علمي شهرسازي و توسعه پايدار شهري دانشگاه تهران امروز و فردا ـ2و3 آذر ـ برگزار مي‌شود.


تجارب توسعه شهري پايدار، الگوهاي آينده توسعه شهر در ايران، سيستم هاي حمل و نقلي پايداري حمل و نقل در شهرهاي ايران، حکمروايي شهري در جهت نيل به توسعه شهري پايدار در ايران و  شاخص هاي توسعه شهري پايدار از محورهاي اصلي اين همايش به‌شمار مي‌آيد.


هم‌چنين نقش آموزش و پژوهش در توسعه شهري پايدار، سکونت‌گاه هاي بومي و توسعه شهري پايدار در ايران، ناپايداري شهر و عوامل موثر، توسعه شهري پايدار و پراکنش سکونت‌گاه هاي انساني از ديگر محورهاي اين همايش محسوب مي‌شود.


برگزاري ميزگردها و كارگاه هاي آموزشي و نمايشگاه فعاليت هاي مرتبط با توسعه شهري پايدار توسط بخش دولتي، عمومي و خصوصي، نمايشگاه انتشارات از بخش‌هاي جنبي اين همايش است.


بر اساس اين گزارش؛ همايش توسعه شهري پايدار كه در تالار شهيد آويني پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران برگزار مي‌شود، به‌دنبال آن است كه با گردهم آوردن صاحب‌نظران، انديشمندان، دانشگاهيان، سياستگزاران و مديران، سازمانهاي ذي ربط و علاقه‌مند، مهندسين مشاور و متخصصان و علاقه مندان موضوع توسعه شهري پايدار، به تبيين مفاهيم و اهداف توسعه پايدار بپردازد.

نظر شما