شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۷۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
وزير کار و امور اجتماعي تصريح کرد:
وزير كار و امور اجتماعي در جشن «كتاب، كار و تعالي» كه عصرديروز در سالن 17 شهريور وزارت كار و امور اجتماعي برگزار شد، «فرهنگ» را كليد حل همه مشكلات كشور خواند.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري هجدهمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران،وي در توضيح بيشتر گفت: يكي از مسايلي كه در حوزه تاليف كتاب با آن مواجهيم، اين است كه خيلي كم دست به قلم مي‌بريم. چنانچه براي ثبت لحظات شاد، غم‌انگيز و نگراني‌هايمان از قلم استفاده كنيم، معجزه قلم و اين را كه چرا خداوند به قلم سوگند ياد كرده است، درك خواهيم كرد.

 

در اين برنامه كه در نخستين طبقه سالن 17 شهريور وزارت كار و امور اجتماعي برگزاري شد، علاوه بر سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهمن دري، معاون فرهنگي وزير ارشاد، دكتر عبدالرضا شيخ‌الاسلامي، وزير كار و امور اجتماعي، دكتر مجتبي زارعي، معاون اجتماعي و فرهنگي وزارت كار و امور اجتماعي، حميد قبادي، مشاور معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد اللهياري‌فومني، دبير هجدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي، محمدرضا سرشار، نويسنده حوزه ادبيات داستاني و عده‌اي از مديران و مسوولان وزارت كار و امور اجتماعي، همراه با اصحاب رسانه حضور داشتند.

در ابتداي اين برنامه دكتر مجتبي زارعي، معاون اجتماعي و فرهنگي وزارت كار و امور اجتماعي، با اشاره به اين كه نوشتن نيز نوعي كار به شمار مي‌آيد، از آن به مثابه هنري ياد كرد كه بايد با تعهد همراه باشد.

وي اظهار داشت: نويسندگان و صاحبان آثار كه به موضوعات دامنه‌دار تعلق خاطر بيشتري دارند، اكنون بايد به مهمترين موضوعات كشور بپردازند؛ مانند اين موضوع كه در جامعه صدها هزار انسان از بيكاري رنج مي‌برند يا به اين موضوع بپردازند كه چگونه هنر بايد اين انسان‌ها را به سرمنزل مقصود برساند.

دكتر زارعي با اشاره به اين كه قرار است با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جايزه دو سالانه «شهيد برونسي» كه از كارگران نويسنده بود، برنامه‌ريزي و برگزار شود، گفت: وزارت كار نيز معتقد است كه چهره‌هاي ماندگار اين حوزه بايد مانند ساير چهره‌هاي ماندگار هنري و ادبي، معرفي و تجليل شوند. همچنين قرار است در آينده تفاهمنامه‌اي با نهاد كتابخانه‌هاي عمومي به امضا رسانيم كه بر اساس آن، تمامي كارگران و خانواده‌هايشان كه حدود 50 ميليون نفر از جمعيت فعال كشور را تشكيل مي‌دهند، عضو كتابخانه‌ها شوند.

نظر شما