شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۷۲۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان خبرداد:
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان، با تشريح عملكرد هشت ماهه فرماندهي مرزباني استان، از كشف قريب به 29 تن انواع مواد مخدر در نوار مرزي سيستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شهر، سردار غلام نبي كوهكن در تشريح اين خبر افزود : ماموران مرزباني اين فرماندهي در هنگ هاي تابعه موفق شدند، از ابتداي سال جاري تاكنون در حين اجراي ماموريت و گشت هاي مرزي مقادير قابل توجهي مواد مخدر و سوخت و كالاي قاچاق را كشف و ضبط كنند .

 

وي خاطر نشان كرد : در همين راستا مرزبانان با اقدامات گسترده اطلاعاتي و عملياتي موفق شدند ضمن توقيف 18 دستگاه خودرو و شناورهاي حامل مواد مخدر، دستگيري 67 قاچاقچي مواد مخدر و هلاكت سه نفر از سوداگران مرگ، در مجموع 28 تن و 888 كيلو و 416 گرم انواع مواد مخدر را از آنان كشف و ضبط كنند.

سردار كوهكن با تاكيد بر عزم جدي مرزبانان استان سيستان و بلوچستان در برخورد قاطع و بدون اغماض با پديده شوم قاچاق مواد مخدر گفت: مبارزه با قاچاق موادمخدر در راستاي برقراي امنيت اجتماعي و ايجاد يك جامعه آرام و سالم يك ضرورت پايدار و از اهداف مهم اين فرماندهي است.

 

وي با اشاره به پشت پرده قاچاق موادمخدر تصريح كرد: پديده شوم قاچاق موادمخدر بيش از آنكه فعاليتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافياى اقتصاد بين ‏المللى باشد، ابزارى كارآمد، مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر كشورهاى توسعه نيافته است.

 

سردار كوهكن با تاكيد براينكه بايد با عناصر اصلي و پشت پرده موادمخدر برخورد شود، خاطرنشان كرد: عناصر اصلي قاچاق موادمخدر در خارج از كشور هستند.

 

فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان اضافه كرد: تحليلگران مسائل سياسى و اجتماعى بر اين باورند كه در تهاجم و نفوذ فرهنگي، پديده مواد مخدر مهمترين عامل به تباهى كشيدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار مي‏ رود.

 

وي با تاكيد بر اهميت و ضروري بودن مبارزه با اين معضل جهاني گفت: معضل اعتياد و مواد مخدر در سطح جهاني و بين المللي ديگر بعنوان يك آسيب تلقي نمي گردد بلكه بعنوان يك تهديد" اجتماعي " مطرح است .

 

فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان تنها راه مبارزه با معضل مواد مخدر را آموزش در راستاي پيشگيري از اعتياد به اين مواددرسنين نوجواني واز طريق آموزش وپرورش ورسانه هاي جمعي دانست.

نظر شما