سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۷۳۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از ايجاد انجمن صنفي صاحبان دكه هاي مطبوعاتي و مراكز توزيع نشريات در استان خبر داد.

به گزارش شهر از تبريز، محمد دادي در نخستين گردهمايي دكه هاي مطبوعاتي و مراكز توزيع نشريه هاي آذربايجان شرقي با اشاره بر لزوم نهادينه كردن فرهنگ مطالعه و روزنامه خواني خاطرنشان كرد: مقوله روزنامه‌خواني و بسط و گسترش آن بايد از سوي نهادهاي فرهنگي مورد توجه قرار گرفته و اهتمام ويژه اي براي توزيع درست و به‌موقع محصولات فرهنگي كه در تنوير افكار جامعه نقش به‌سزايي دارند انجام گيرد.

 

وي گفت: صاحبان دكه هاي مطبوعاتي بايد به عنوان مروجان فرهنگ با تهاجم فرهنگي دشمن مبارزه نمايند.

دادي فعاليتهاي فرهنگي را در زمره فعاليتهاي ديربازده و مانا و پايدار عنوان كرد و گفت: صرف فعاليتهاي فرهنگي و توزيع روزنامه و محصولات فرهنگي اقدامي باارزش بوده كه ثمرات آن در طول زمان پديدار مي شود و بر اين اساس صاحبان دكه ها از فروش ساير كالاهاي سودآور پرهيز مي كنند.

 

معاون فرهنگي و هنري اداره كل گفت: در حال حاضر بيش از 127 دكه مطبوعاتي در سطح استان مشغول به فعاليت هستند كه از اين تعداد هشتاد دكه در تبريز و بقيه در شهرستانها فعال هستند.

 

اصغري مديرعامل سازمان ميادين و سازماندهي مشاغل تبريز نيز در اين گردهمايي بر لزوم حمايت بيش از پيش از صنف دكه هاي مطبوعاتي و ايجاد بستر مناسب براي فعاليتهاي فرهنگي اين قشر تاكيد كرد.

 

وي گفت: رفع مشكلات صاحبان دكه هاي مطبوعاتي نيازمند همكاري بيش از پيش اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، فرمانداري،‌ سازمان ميادين شهرداري، مطبوعات و ساير نهادها فرهنگي است.

 

در ادامه اين نشست صاحبان دكه هاي مطبوعاتي و توزيع نشريات به طرح مسائل و مشكلات حوزه كاري خود پرداختند.

 

 

 

نظر شما