يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۷۳۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
با توجه به اختصاص بودجه كلان درسال آينده
معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص استراتژي هاي جديد پرورشي اعلام كرد: در سال آتي با توجه به تاكيد رياست جمهوري بر اهم فعاليت ها در حوزه مهندسي فرهنگي و تزريق بودجه لازم در اين زمينه، براي اجرايي كردن برنامه ها هيچگونه كمبود مالي نداريم.

محمد بنيادي – معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر،درخصوص استراتژي و برنامه هاي فرهنگي آموزش و پرورش با توجه به ابلاغ رييس جمهور و تخصيص بودجه كلان براي اين امر اظهار داشت: در سال آتي با توجه به تاكيد رياست جمهوري بر اهم فعاليت ها در حوزه مهندسي فرهنگي و تزريق بودجه لازم در اين زمينه، براي اجرايي كردن برنامه ها هيچگونه كمبود مالي نداريم.


وي با تاكيد بر اين نكته كه برنامه هاي پرورشي آموزش و پرورش مبتني بر چشم انداز 1404 است اعلام كرد: بر اساس اين برنامه نگاه ويژه اي به رشد و تعالي نيروي انساني اعم از دانش آموزان، معلمان و مديران شده است.


بنيادي ضمن اعلام جهش و سرعت در برنامه هاي پرورشي آموزش و پرورش با توجه به افتتاح هزار مدرسه قرآني در سراسر كشور گفت: با ارايه برنامه هاي مدون در بررسي روش ها، منابع و سايت ها با حضور مدرسان قرآني و استمرار علوم قراني در مدارس اقدامات ارزنده اي را در گسترش امور فرهنگي بين دانش آموزان خواهيم داشت.


وي با حمايت از وجود مدارس قرآني در محله ها از برنامه هاي پيش رو درخصوص ارتقاي محتوا و دانش علمي مدرسان قرآني در اين مدارس خبر داد و گفت: كار اصلي اين مدارس ترويج فرهنگ گفتمان قرآني براي واكسيناسيون كردن فرهنگي جامعه است كه در اين زمينه حوزه هاي علميه با تمام ماهيت خود در ترويج علوم تربيتي مبتني بر قرآن و توسعه آن فعاليت مي كنند.


معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام اين نكته كه زير مجموعه حركت و استراتژي پرورشي با توجه به تهاجم فرهنگي و جنگ نرم برنامه ريزي شده است خاطر نشان ساخت : با توجه به بيانات رهبري درمورد ورود علما و مدرسين ديني به مدارس و ايجاد مهندسي فرهنگي به عنوان مبناي آموزش ، حوزويان از اين پس به عنوان سفيران هدايت و مبلغين رسالت در مدارس حضور پيدا خواهند كرد تا شاهد رشد بيشتر فرهنگي دانش آموزان باشيم.


وي تصريح كرد: در همين راستا در طرح "عزت 3 " سال گذشته 400 هزار نفر شركت داشتند كه امسال با حضور 3 ميليون نفر اين طرح بسيار باشكوه برگزار شد.


بنيادي ادامه داد: با توجه به بودجه مورد نظر و كار مضاعف در تهران و سراسر كشورمقرر شده است در سال آينده حدود 6 ميليون نفر در اين طرح شكوهمند حضور يابند.


معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اين نكته كه با تاسيس 1000 مدرسه قراني اكسيژن وارد جامعه شده است يادآور شد: مدارس قرآن هر روز با برنامه هاي ويژه به جذب مخاطبان خود ادامه مي دهند ضمن اينكه در مقطع دبستان كلاس سومي ها مكلف به يادگيري قرآن هستند.


به گفته بنيادي دو طرح عظيم احياي ورزش و مدارس قرآني در سال جاري حركت عظيمي بود كه بسياري از دغدغه هاي مسوولان و خانواده ها را برطرف كرد.


وي در ادامه خاطر نشان كرد: نگاه به تشكل هاي دانش آموزي از اولويت هاي بعدي اين معاونت است كه با ارايه برنامه هاي غني با محوريت مدرسه به صورت خودجوش برگزار خواهد شد.


بنيادي تاكيد كرد: براي پروژه يك ساله در بخش پرورشي با همكاري افراد صاحب نظر و با توجه به مخاطب سنجي و نياز سنجي دانش آموزان برنامه هاي مدوني در نظر گرفته شده است كه از سال آينده به مرحله اجرا درخواهد آمد.

نظر شما