دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۷۴۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
هفته دوستي کودکان و نوجوانان ايران در ترکيه از روز 8 آذر در استانبول آغاز مي‌شود.

به گزارش شهر، در اين هفته دوستي، 190 عنوان کتاب از توليدات کانون به زبان فارسي و انگليسي، تعدادي کتاب‌هاي کمک آموزشي زبان فارسي کانون زبان ايران، تعدادي کتاب فيلم و... به همراه 41 عنوان بازي و سرگرمي و عروسک‌هاي دارا و سارا جهت معرفي توليدات کانون در زمينه‌هاي مختلف در معرض ديد بازديد کنندگان قرار خواهد گرفت.

 

در همين حال 28 تابلو از آثار تصويرگري کتاب‌هاي کانون، 30 اثر نقاشي کودکان و نوجوانان عضو کانون و 28 تابلوي عکس جهت معرفي فعاليت‌هاي کانون و معرفي ايران در بخش نمايشگاهي به نمايش گذاشته خواهد شد.

 

همچنين گروه اعزامي کانون متشکل از کارشناسان و مربيان کانون استان اردبيل کارگاه‌هاي هنري چاپ، انيميشن، نقاشي و کاردستي را براي کودکان و نوجوانان اين کشور برپا خواهند کرد.

 

نمايش‌هاي فيلم‌هاي ويژه کودکان و نوجوانان از توليدات کانون از جمله فيلم پويانمايي «بارون مياد جرجر» ـ که مورد استقبال فراوان در برنامه‌هاي گذشته قرار گرفته است ـ و پخش فيلم مستند «شکوه تخت جمشيد» از ديگر برنامه‌هاي هفته دوستي کودکان ايران در ترکيه است.

 

براي برگزاري اين هفته دوستي، همچنين تبليغات گسترده‌اي در سطح مدارس و ديگر مراکز آموزشي ترکيه توسط رايزني فرهنگي ايران در استانبول انجام شده است.

 

مراسم افتتاحيه اين هفته دوستي قرار است با حضور مسوولان سفارت ايران و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ترکيه و همچنين مسوولان فرهنگي اين کشور روز 8 آذر در استانبول برگزار شود.

 

اين برنامه تا روز 12 آذر در استانبول پذيراي کودکان و نوجوانان اين کشور دوست و همسايه ايران است.

 

 

نظر شما