دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۷۴۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
مخالفت معاون صدا با حضور گويندگان راديو در تلويزيون،تذکر نماينده آبادان به عملکرد صدا و سيما، انتقاد رييس سازمان پزشکي قانوني به سريال "ساختمان 85" و انتقاد خسرو معتضد به ساخت سريال "حضرت موسي (ع)" از نکات خواندني هفته گذشته سازمان صدا و سيما بوده است.

محمدحسين صوفي معاون صدا هفته گذشته در گفتگو با يکي از خبرگزاري‌ها اعلام کرد کاملاً مخالف با حضور گويندگان و گزارشگران راديو در تلويزيون است. او در اين مصاحبه تاکيد کرد حضور گويندگان و مجريان راديو در تلويزيون ممنوع شده است و تا زماني که با کمبود گوينده در راديو رو به رو هستيم اين قانون ادامه دارد.

 

وي در اين گفتگو از تشکيل کميته‌اي خبر داد که با يک نگاه علمي، راديو را ارزيابي و برترين‌هاي راديو را معرفي مي‌کند. اين کميته با حضور اساتيد دانشگاه و کارشناسان رسانه‌‌اي همه خروجي‌هاي آنتن راديو را بررسي مي‌کند.

 

- مهران مديري پس از وقفه‌اي دو هفته‌اي تصويربرداري سريال "قهوه تلخ" را آغاز کرد. اين وقفه به دليل تدوين سريال بوده و در حال حاضر تصويربرداري قسمت‌هاي 50 سريال در حال انجام است.

 

- سعيد توکل درباره‌ اضافه شدن بازيگران و آيتم‌هاي جديد به "جمعه ايراني" خبر داد و گفت: «در روزهاي اخير از جواناني که علاقه به کار طنز داشتند، دعوت کرديم و چند روزي است که کارشان را شروع کرده‌اند. با جديتي که بازيگران جديد دارند در پي خلق يکسري شخصيت‌ها هستيم که مورد توجه مردم قرار گيرد».

 

- 116 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواستار سراسري شدن صداي راديو سلامت در کل کشور شدند.

 

- بهنام احمدپور مدير راديو جوان، گفت: «من ترجيح مي‌دهم که گويندگان راديو تصوير‌شان براي مخاطب مشخص نشود، در غير اين صورت عنصر اصلي راديو که همان خيال است را از آن‌ها مي‌گيريم».

 

- عبدالله کعبي نماينده آبادان درتذکري به عزت‌الله ضرغامي با انتقاد ازعملکرد صدا و سيما در مورد برخي برنامه‌ها گفت: «صدا و سيما در خصوص مردم استان خوزستان درست رفتار کند».

 

- پروفسور هوبر، رئيس سابق کليساي پروتستان آلمان و پروفسور کافمن، استاد آلماني از معاونت برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بازديد کردند.

 

- مهدي لبيبي، مدير اداره کل پژوهش‌ معاونت صدا اعلام کرد که تفاهمنامه اي ميان معاونت صدا و پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي منعقد شده و بر اين اساس تعامل راديو با مراکز دانشگاهي گسترش مي‌يابد. او تاکيد کرد به همت اين اداره دستورالعمل براي برنامه‌سازي در راديو تدوين مي‌شود تا برنامه‌سازي شکل منسجم‌تري به خودش بگيرد.

 

- خسرو معتضد هفت گذشته در گفتگو با يکي از خبرگزاري‌ها به ساخت سريال "حضرت موسي (ع)" در رسانه ملي انتقاد کرد و گفت: «اين کار عملي در ترويج دين يهود و اثبات اسراييل است. وي توصيه کرد بهتر است درباره ائمه معصومين آثار مختلف ساخته شود».

 

فرج‌الله سلحشور، نويسنده و کارگردان سريال "حضرت موسي (ع)" اعلام کرد مطلبي که آقاي معتضد گفتند با آنچه در قرآن و روايات آمده است، مخالف و در تضاد است. قرآن بيش از 300 و چند آيه درباره حضرت موسي دارد.

 

- تا به حال پيش نيامده بود اثري فيلمنامه‌اش بعد از پيدا کردن لوکيشن‌هاي مختلف نوشته شود، اما اين اتفاق درباره سريال "قفسي براي پرواز" افتاد. يوسف سيدمهدوي کارگردان اين سريال گفت: «بر اساس لوکيشن‌ها سکانس‌هاي اين سريال نوشته مي‌شد، اما چون عوامل حرفه‌اي بودند به مشکل برنخورديم».

 

- چنگيز وثوقي، بازيگر که در مجموعه "تبريز مه آلود" به کارگرداني محمدرضا ورزي بازي مي‌کند، گفت: «بازي در نقش‌هاي تاريخي مسلماً دشواري‌هاي زيادي دارد. بازيگري کار راحتي نيست. من هميشه براي ايفاي هر نقشي سعي کرده‌ام تا با آن کاراکتر زندگي کنم و ديگر همان شخصيت باشم، نه چنگيز وثوقي. بازيگر بايد کاملاً در نقش غرق شود».

 

- ضرغامي اعلام کرد 40 ميليون ايراني‌ سريال "مختارنامه" را تعقيب مي‌کنند. اين سريال يکي از پربيننده‌ترين مجموعه‌ است و 60 درصد جمعيت ايران اين سريال را دنبال مي‌کنند.

 

- فرزاد موتمن که تله فيلم "دماغ" به کارگرداني وي بار ديگر به تازگي از تلويزيون پخش شد، درباره‌ مناسبتي‌شدن تله‌فيلم‌ها گفت: «قضيه‌ مناسبتي شدن تله‌فيلم‌ها به يک آفت بدل ‌شده است».

 

- محمد زين‌العابديني، سرپرست شبکه مستند اعلام کرد زمان دقيق افتتاح رسمي اين شبکه هنوز مشخص نشده است، اما معاون سيما به زودي اعلام مي‌کند.

 

- گوهر خيرانديش که در سريال "مختارنامه" نقش حنانه دايه‌ عمر را ايفاي نقش مي‌کند در گفتگو با يکي از خبرگزاري‌ها اعلام کرد با توجه به اعتمادي که ميرباقري داشتم چشم بسته اين نقش را قبول کردم.

 

- دکتر احمد شجاعي،رئيس سازمان پزشکي قانوني درنامه‌اي به رئيس سازمان صدا وسيما با تشريح نقش وفعاليت‌هاي سازمان پزشکي قانوني، از قسمت اخير سريال "ساختمان 85" به کارگرداني مهدي فخيم‌زاده که 23 آبان از شبکه دوم سيما پخش شد، انتقاد و آن را مصداق تمام عيار ناديده گرفتن فهم مخاطب و توهين به فرهيخته‌ترين اقشار جامعه و آزردگي خاطر همکاران سختکوش سازمان پزشکي قانوني دانست.

 

- مريم نشيبا گوينده‌ برنامه‌ "شب بخير کوچولو" راديو ايران درباره‌ حضور گويندگان راديو در تلويزيون معتقد است: «اغلب گويندگان راديو از حضور در تلويزيون امتناع دارند، اما گاهي به دام مي‌افتند و نمي‌توانند به تلويزيون نه بگويند».

 

- آيت الله حسين مظاهري در پاسخ به استفتائي، نشان دادن تصوير چهره حضرت عباس(س) را در سريال "مختارنامه" حرام دانست و خواستار اجتناب از اين امر شدند.

 

- در حاشيه مراسم تجليل از پيرغلامان اهل بيت در بوشهر عزت الله ضرغامي از صديقه بحراني خواننده مرثيه علي اصغر (ع) در تيتراژ پاياني سريال "مختارنامه" تجليل کرد.

 

- نصير مغزي، مدير گروه فيلم و سريال شبکه قرآن سيما اعلام کرد تهيه مجموعه‌اي براي محرم امسال به دليل مشکلات مالي به تعويق افتاد.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما