يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۷۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
هنرمندان عرصه‌ نمايش و نمايش عروسکي کشور، ميهمان اجراي ويژه‌ي نمايش «نوازنده‌اي که ماه را مي‌نواخت» در مرکز تئاتر کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان مي‌شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي کانون، مرکز باسابقه‌ي تئاتر و تئاتر عروسکي کانون از روز عيد سعيد قربان اين نمايش را با اقتباس از افسانه‌ي قديمي روسي به نام ساداکو و با طراحي و اجراي خلاقانه و ديدني گروه نمايشي «يسنا» بر روي صحنه برده است.

 

مجيد بوربور متن اين نمايش را نوشته و به عنوان مشاور هنري و بازي‌گر با حسين چراغي کارگردان نمايش همکاري کرده است.

 

نقش مکمل اين نمايش را بهناز مهديخواه ايفا مي‌کند و الهام زنبوري به عنوان سازنده دکور، مريم معيني به عنوان راوي و طراح لباس، امير پورخلجي آهنگ‌ساز و زهرا رودکي طراح عروسک در اجرا و بر روي صحنه رفتن اين نمايش نقش داشته‌اند.

 

داستان نمايش، روايت‌گر زندگي نوازنده‌اي است که براي شادي مردم مي‌نوازد، با پادشاه درياها آشنا و آرزويش برآورده مي‌شود اما حوادث ديگري ماجرا را به سوي ديگري مي‌برد.

 

بهره گيري از تکنيک تلفيق عروسک‌هاي کاغذي و نمايش سايه‌اي بر جذابيت‌هاي اين نمايش ويژه‌ي کودکان و نوجوانان بالاي 8 سال افزوده است.

 

قرار است اجراي ويژه هنرمندان ساعت 18 روز سه‌شنبه 9 آذر در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکي ميزبان اهالي نمايش عروسکي و هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان و مسوولان و اعضاي انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تتاتر، بخش هنرهاي نمايشي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و هيات مديره انجمن نمايشگران عروسکي يونيماي ايران باشد.

 

هفته گذشته نيز تعدادي از خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي و هنرمندان شاخص اين عرصه همچون بهروز غريب‌پور به تماشاي اين نمايش نشستند.

 

اين نمايش همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 18 در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران به روي صحنه مي‌رود و مدارس و مهدهاي کودک نيز مي‌توانند براي تماشاي اين نمايش در نوبت صبح با شماره تلفن‌هاي 88966119 و 88964774 به منظور انجام هماهنگي‌هاي لازم تماس بگيرند.

نظر شما