يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۴
کد خبر: ۲۷۵۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
سرپرست كميته امداد در ديدار با وزير جوانان عراق اعلام كرد :
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) گفت: اين كميته آمادگي دارد تا با همكاري سازمان ملي جوانان براي حمايت از محرومان و يتيمان عراقي اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش " شهر " به نقل از روابط عمومي سازمان ملي جوانان، حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در ديدار با وزير جوانان و ورزش عراق ضمن بيان اين مطلب گفت: بسياري از مردم عراق در رژيم بعثي گذشته صبر و استقامت داشته و آنها اسطوره هاي مقاومت هستند.


وي افزود: آنچه امروز مردمان عراق به دست آورده اند بسيار ارزشمندتر از چيزي است كه در گذشته داشته اند، از اين رو بايد شاكر اين نعمت الهي باشند.


انواري اظهار داشت: شرايط جهاني اقتضائات جديدي بوجود آورده و زمينه بسيار وسيعي را براي توجه و توسعه اسلام و مباني ارزشي آن ايجاد كرده است.


به گفته سرپرست كميته امداد اين جاذبه‌ها به حدي است كه افراد غير مسلمان را نيز جذب كرده و اين سرفصل نويني براي همبستگي مسلمانان در سراسر جهان است و عراق مي تواند نقطه وصال اين همبستگي باشد.


به گفته انواري ايران و عراق اشتراكات ديني و فرهنگي بسياري داشته و انسجام آن نخستين گام ها براي جذب و اتحاد ساير كشور مسلمان است.


آينده اسلام در اختيار جوانان است


سرپرست كميته امداد با اشاره به اينكه جوانان سرمايه اصلي يك جامعه هستند، گفت: آينده اسلام در اختيار جوانان است و سرمايه گذاري روي اين قشر مي تواند تضمين كننده آينده درخشان اسلام باشد.

انواري تصريح كرد: در حوزه تعاليم ديني كشور عراق داراي الگوها و اسوه هاي روشني است و ما مي توانيم از آنها استفاده بهينه داشته باشيم، چه دكترين غربي در دنيا ديگر چيزي ندارند و ما بايد از اين فرصت استفاده كنيم.


در ادامه اين ديدار محمد جاسم جعفر وزير جوانان و ورزش عراق گفت: عراق كشور ثروتمندي است اما با توجه به شرايط چند ساله اخير دچار مشكلات زياد ي همچون بيكاري، بي برقي، بي آبي و غيره شده است و كميته امداد كه در راستاي حمايت از مستضعفان عمل مي كند مي تواند در اين زمينه نقش بازوي كمكي براي ما داشته باشد.


وي ادامه داد: بعد از سقوط ديكتاتور صدام تصور مي شد شرايط در عراق رو به بهبودي برود اما دشمنان با همدستي بعثي ها ضربه بزرگي به كشور عراق وارد كردند.


مردم محروم عراق نيازمند كمك از سوي ايران هستند


به گفته جاسم جعفر هم اكنون در عراق 2ميليون يتيم، زن بي سرپرست وجود دارد كه اميدواريم با مساعدت هاي كميته امداد بتوان فرصت شغلي براي آنها ايجاد كرد.

وزير جوانان و ورزش عراق خاطر نشان كرد: پس از پيروزي انقلاب استكبار جهاني تلاش زيادي براي تبليغات منفي به منظور جلوگيري از حركت مردمي انجام داد اما با تدبير و درايت رهبر فرزانه انقلاب تمامي اين توطئه ها خنثي شد.


به گفته وي ايران كشوري موثر در خاورميانه بوده و عراق با اتحاد ايران مي تواند از اين فرصت استفاده كند.


جاسم جعفر در پايان تصريح كرد: زندانيان مردم محروم عراق به شدت نيازمند كمك هاي شغلي از سوي ايران هستند چراكه براي آنها فراهم كردن فرصت شغلي مهم تر از كمك مالي است.


نظر شما