يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۱
کد خبر: ۲۷۶۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران:
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ، گفت: طرح نذر فرهنگي يکي از طرح هاي بزرگ شهرداري است که در مدت اجراي آن ثمرات بسياري در برداشته است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ستاد توانمندسازي ، محمدهادي ايازي با اشاره به موضوع نذر فرهنگي و داشتن قيد فرهنگي،اظهاركرد: به نظر بنده جامعه بشري در مواجهه با تکنولوژي هاي نوين و ماشيني شدن جوامع ، ناگزير از بازگشت به خويشتن و پرداختن به معنويات است. آنچه که در جوامع سنتي حلقه اتصال مردم با يکديگر مي‌شد، پرداختن به همين امور معنوي و ارتباطات رودرو و متقابل مردم با يکديگر بود.

وي تصريح کرد : مروري بر گذشته و تاريخچه سنت هاي الهي در کشور ما نشانگر اين موضوع است که تنها افرادي که تمکن مالي داشتند وقف و نذر مي کردند ، برخي اموال خود را براي آموزش دانش آموزان يتيم ، کمک به نيازمندان و افرادي که متستحق کمک بودند وقف مي کردند و موضوع نذر و وقف مربوط به امور دنيوي و مالي مي شد ، اما امروزه وقف و نذر شامل حوزه هاي فرهنگي نيز مي شود.

وي با تاکيد بر اهميت اجراي طرح نذر فرهنگي ادامه داد: به اعتقاد من نذر فرهنگي از آن جهت حائز اهميت است که افراد داراي وقت و تخصص مي‌توانند در اين طرح حضور داشته باشند. نذر فرهنگي حرکت جديدي است که بدون ترديد مورد استقبال مردم واقع خواهد شد چرا که بيشتر افراد براي دادن وقت آماده هستند ، اما به علت نبود فضا و مکان مناسب نمي توانند خدمات خود را ارائه دهند.

معاون امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران تصريح کرد : بدون شک بايد در مديريت شهري فضاي نقش آفريني اعضاي نذر فرهنگي ايجاد شود و اعضاي هيت علمي دانشگاها ، هنرمندان و تمام فرهيختگان جامعه مي‌توانند به عضويت اين طرح عظيم در آيند .
وي در پايان خاطرنشان کرد : در اين ميان نقش آفريني رسانه ملي بسيار مهم است که در رابطه با دعوت مردم به نذر وقت و مهارت ، بايد پرنگ‌تر شود تا حضور تمام شهروندان و مشارکت آنان بيش از پيش شود.
نظر شما