يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۲۷۷۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
اعلام اطلاعيه کميته مواقع اضطرار ي آلودگي هواي تهران:
همانند روزهاي گذشته شنبه و يکشنبه؛ ادارات، نهادها و سازمانهاي دولتي به جز بانکها در شهر تهران يک ساعت زودتر تعطيل خواهند شد و با برنامه ريزي مسئولان در آينده کاهش ساعت کاري جبران خواهد شد.

به گزارش " شهر " به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، کميته مواقع اضطراري هواي تهران در اطلاعيه اي اعلام کرد : بنابر پيش بيني سازمان هواشناسي و اطلاعات اخذ شده از ايستگاه هاي اندازه گيري در سطح شهر تهران، در روزهاي جمعه – شنبه و يکشنبه شرايط پايداري جوي  شهر تهران همچنان استمرار خواهد داشت  و به لحاظ آلاينده ها، وضعيت همچنان در شرايط هشدار است لذا کميته مواقع اضطراري هواي تهران اعلام مي دارد :

1- روز شنبه 13 آذر صرفا همه مهدکودکها، مراکز پيش دبستاني و مدارس ابتدايي در مناطق شهر تهران تعطيل و ساير مقاطع تحصيلي، دانشگاهها و ادارات دولتي داير است.

2- همانند روزهاي گذشته شنبه و يکشنبه؛ ادارات، نهادها و سازمانهاي دولتي به جز بانکها در شهر تهران يک ساعت زودتر تعطيل خواهند شد و با برنامه ريزي مسئولان در آينده کاهش ساعت کاري جبران خواهد شد.

3- اجراي طرح زوج و فرد خودروها همچنان براي تمامي شهر تهران ادامه خواهد يافت و شهروندان عزيز تهراني براي تامين سلامتي خود و ديگر همشهريان ضمن حداکثر همکاري و همراهي با ماموران راهنمائي و رانندگي، از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده کنند.

4- به همه مسئولان ومديران دستگاههاي اجرايي در شهر تهران توصيه مي شود از تردد غير ضرور خودروهاي دولتي به شدت جلوگيري کنند و آيين نامه دورکاري درخصوص کارکنان را برابر ضوابط اعلام شده، اجرا کنند.

5- ماموران راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني، دودزا و موتورسيکلت هاي آلوده کننده جلوگيري و با آنها برخورد قانوني خواهند کرد.

6- افراد سالمند و يا مبتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي و بيماريهاي تنفسي از حضور در معابر خودداري کنند.

7- به ورزشکاران توصيه مي شود از فعاليت هاي شديد در محيط هاي روباز و کوهپيمايي به خصوص در ساعات صبحگاهي خودداري کنند.

8- از فعاليت کارخانجات، مراکز صنعتي، معادن شن و ماسه و ديگر واحدهاي آلاينده که ضوابط زيست محيطي را رعايت نکنند از سوي مسئولان سازمان محيط زيست و صنايع و معادن جلوگيري به عمل خواهد آمد.

نظر شما