دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
حاجي‌بابايي گفت: به همه كساني كه در اين كشور احساس مسئوليت مي‌كنند، اعلام مي‌كنم هيچ نهادي در كشور به اندازه آموزش و پرورش اهميت ندارد و قلب 70 ميليون انسان در آموزش و پرورش مي‌تپد.

به گزارش " شهر " حميدرضا حاجي‌بابايي در دومين همايش روز خانواده اظهار داشت: در آستانه يك تحول عظيم در تمام شئون آموزش و پرورش از جمله كتاب‌هاي درسي و روش تدريس هستيم.


وي با بيان اينكه نوع نگاه به مدرسه در حال تغيير است، افزود: هم ‌اكنون مدرسه، كانون فرهنگي محله بوده و خانواده نيز ركن اساسي در مدرسه است همچنين مدرسه‌اي كه امروز ساخته مي‌شود بايد داراي ويژگي‌هاي خاصي باشد.


وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: مدرسه بايد مجهز به سالن ورزش، كتابخانه و نمازخانه باشد و شادي و نشاط در آن موج بزند و معلمان و اوليا‌ نيز علاوه بر خود دانش‌آموز بايد به حضور در مدرسه علاقه‌مند باشند.


وي با اشاره به اينكه تحول در آموزش و پرورش بر اساس كار كارشناسي دقيق صورت مي‌گيرد، اظهار كرد: آموزش شنا در مدارس، يك تعريف جديد از تعليم و تربيت بوده و ساختن مدارس جديد بر اساس تعاريف نو، يك واقعيت در نظام تعليم و تربيت است.


حاجي‌بابايي تصريح كرد: به همه كساني كه در اين كشور احساس مسئوليت مي‌كنند، اعلام مي‌كنم هيچ نهادي در كشور به اندازه آموزش و پرورش اهميت ندارد؛ قلب 70 ميليون انسان در آموزش و پرورش مي‌تپد و پيشرفت و اقتدار كشور نيازمند توجه جدي به مدرسه و دانش‌آموز است.


وي با بيان اينكه امروز هيچ سرمايه‌اي بالاتر از اين نيست كه خانواده‌ها به دليل حضور فرزندانشان در مدارس احساس آرامش مي‌كنند، عنوان كرد: به دنبال تحول اساسي و اقتدار بخشيدن به آموزش و پرورش هستيم.


وزير آموزش و پرورش در ادامه بيان كرد: در آموزش و پرورش از طريق طرح‌هاي كارشناسي‌شده و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق گام برمي‌داريم و در آينده‌اي نه چندان دور تحول در آموزش و پرورش را با تمام وجود لمس خواهيم كرد.


وي با اشاره به اينكه مصوبات استاني دولت در دور سوم سفرها تغيير يافته است و در تمام استان‌ها شاهد مصوباتي براي ساخت مدارس هستيم.


حاجي‌بابايي ادامه داد: هر آنچه كه به مدرسه اقتدار مي‌دهد و از اين طريق به خانواده كمك مي‌كند را در آموزش و پرورش دنبال خواهيم كرد همچنين بايد برنامه‌ريزي كنيم تا تمام اوليا در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌هاي نظام تعليم و تربيت، حضوري فعال داشته باشند.


وي با تأكيد بر اينكه مهمترين جايگاه در آموزش و پرورش، دوره ابتدايي است، اضافه كرد: در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال پيگيري توجه به مهد‌هاي كودك‌ و پيش‌دبستاني‌ها هستيم؛ دانش‌آموزي كه در دوره ابتدايي وارد يك كلاس درس موفق شود، مي‌تواند تا 90 سال زندگي آينده خود را با موفقيت بگذراند.


وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه خانواده اصلي‌ترين نهاد اجتماعي است كه توسط سبب و نسب شكل مي‌گيرد، عنوان كرد: خانواده‌ تأثيرگذارترين و محكم‌ترين نهاد تربيتي در جامعه است و اگر خانواده درست شود همه مشكلات در جامعه درست مي‌شود.


وي دانش آموزان را بالاترين سرمايه هاي کشور دانست و افزود: وظيفه خطيري براي خود دانستم تا در وزارت آموزش و پرورش به دنبال تحول اساسي باشم .


حاجي بابايي در پايان تصريح کرد: آموزش و پرورش بايد تبديل به جايگاهي شود تا هر کسي که قصد ورود به آن را دارد با غرور وارد شود.

نظر شما