شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
معاون ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداري تهران گفت: بايد به سلامت جسماني و روحي بانوان به عنوان افرادي که نقش موثري در تربيت ، فرهنگ، سلامت و اخلاق نسل امروز و فرداي کشورمان دارند، توجه شود.

ميترا کريمي دستجردي، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با تاكيد بر نياز بانوان به افزايش اوقات فراغت و ورزش، اظهارکرد: به دليل محدوديت‌هاي اجتماعي براي ورزش بانوان، ضرورت بسط و گسترش فرهنگ ورزش در کشور بسيار احساس مي شود، بنابراين سازمان ورزش شهرداري تهران خود را موظف دانسته که در اين زمينه پيش قدم شود.


وي افزود: سازمان ورزش شهرداري تهران در چند سال اخيراقدامات بسيار مناسبي در زمينه ورزش بانوان انجام داده است اما هنوز تا رسيدن به ايده آل ها فاصله داريم و بايد گروه هدف بانوان را در برنامه‌هاي بلند مدت خود بيش از گذشته مورد توجه قرار دهيم.


وي ادامه داد: بايد به سلامت جسماني و روحي بانوان به عنوان افرادي که نقش موثري در تربيت ، فرهنگ، سلامت و اخلاق نسل امروز و فرداي کشورمان دارند، توجه شود. در اين زمينه ضروري است با افزايش سطح آگاهي بانوان، سبب ترويج و تشويق اين قشر ازجامعه درگرويدن هر چه بيشتر به ورزش شويم.


معاون ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداري تهران تصريح كرد: در حال حاضر توسعه ورزش بانوان به منظور ايجاد سلامت اجتماعي،نشاط عمومي و پويايي جامعه به عنوان يکي از اولويت‌هاي مديريت شهري مطرح شده است و در اين زمينه اقدامات بسيارخوبي انجام گرفته است.


کريمي دستجردي با بيان برخي اقدامات معاونت ورزشي بانوان سازمان ورزش شهرداري تهران در زمينه گسترش ورزش بانوان ، گفت: ايجاد فضاهاي ايستگاه‌هاي تندرستي، برگزاري مسابقات محلات، توسعه فضاهاي ورزشي ويژه بانوان، برگزاري مسابقات کارکنان و خانواده‌هاي آنها، تشکيل کانون‌هاي استعداديابي، اعزام تيم‌هاي مختلف ورزشي به مسابقات برون سازماني نمونه‌اي از اين فعاليت‌هاست.


وي به بخش ديگري از اقدامات انجام شده در اين حوزه اشاره کرد و افزود: برگزاري کارگاه‌ها و دوره‌هاي آموزشي، ميزباني مسابقات کلان‌شهرها و برگزاري نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي تفريحي و ورزشي از ديگر فعاليت‌هاي بانوان سازمان ورزش شهرداري است.


وي اظهاركرد: اجراي فعاليت‌هاي بدني، فضاهاي ورزشي و شهروندان سه وجه يک مثلث‌اند که بدون توجه به اين سه بخش نمي‌توان به توسعه ورزش به خصوص ورزش بانوان اميدوار بود.


وي به برخي فعاليت‌هاي بدني طراحي شده از سوي سازمان ورزش اشاره كرد و گفت: در حال حاضر مسابقات و کلاس‌هاي آموزشي در رشته‌هايي نظير ايروبيک، آمادگي جسماني، بدمينتون، واليبال، بسکتبال، شنا، دارت، شطرنج، ژيمناستيک، کاراته، تکواندو، تنيس روي ميز، اسکيت،... و فوتسال براي بانوان برگزار مي‌شود.


کريمي با اشاره به افزايش بيش از 2برابري مشاركت بانوان در مسابقات محلات، خاطرنشان كرد: امسال 534 هزار و 41 نفر در رقابت‌هاي محلات حاضر شده‌اند. اين در حاليست که در سال 88 ما شاهد مشارکت 207 هزار و 16نفر از بانوان تهراني در جريان مسابقات محلات بوديم.

نظر شما