يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۳
کد خبر: ۲۷۹۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵
قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران:
قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران گفت: در دنيا با نور، رنگ، احجام و تکنولوژي هايي چون ليزر براي زيباسازي شهرها کار مي‌کنند و ما هم مي‌توانيم با بهره گيري از آنها تهران را تغيير دهيم.

به گزارش خبرنگار «شهر» سيدمحمد احمدي بافنده، قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران، شب گذشته ـ14آذرـ در مراسم معرفي برگزيدگان دوسالانه مجسمه هاي شهري در ايوان شمس گفت: اگر مي‌خواهيم تهران را به عنوان يک پايتخت زيبا و بانشاط داشته باشيم، بايد کلان شهر تهران را به جهان شهر تبديل کنيم.  

وي با اشاره به شهر فرانکفورت با جمعيت چهارصدوپنجاه هزار نفري آن گفت: در جهانشهرهاي دنيا چون فرانکفورت صنعت و اقتصاد نيست که درآمدزايي مي کند، اين فرهنگ، هنر و ايده است که پولساز مي‌شود، چنانچه بخش عمده اي از درامدزايي شهري چون پاريس از محل همين فرهنگ و هنر است.  

قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اين که چرا نبايد از اين قابليت در شهر تهران هم استفاده شود، گفت: ما تا چه اندازه مي توانيم از قبل توريست داخلي و خارجي درآمد کسب کنبم تا هنرمندان هم از اين ظرفيت جمعيتي کشور خودمان استفاده کنند، و اين وظيفه مسئولان شهري است تا کاري کنند اين زمينه ها فراهم شود.  

وي با اشاره به حضور خود در دانشگاه سوربن فرانسه و ديدارش با اساتيد حوزه زيباسازي پاريس در زمان تصدي‌اش بر اتوبوسراني تهران اظهار داشت: در اين جلسه مساله اي که مطرح شد اين بود که چه بايد بکنيم تا تهران زيبا شود که فرانسوي ها تاکيد کردند يکي از موضوعات مورد توجه در اين زمينه، زيباسازي با استفاده از رنگ در روز و نور در شب است.  

احمدي بافنده با اشاره به اين که شهر بايد داراي تنوع باشد، ادامه داد: در دنيا با نور، رنگ، احجام و تکنولوژي هايي چون ليزر براي زيباسازي شهرها کار مي کنند و ما هم مي توانيم با بهره گيري از آنها تهران را تغيير دهيم.  

وي با تاکيد بر اين که براي جهاني شدن تهران نياز به همراهي مسئولان و هنرمندان است، اظهار اميدواري کرد که ظرفيت هايي که در سازمان زيباسازي در حال انجام است، با همت و انرژي هنرمندان همراه شود. 

 

احمدي بافنده با اشاره به آثار هنري تاريخ باستاني و اسلامي کشورمان تصريح کرد: بايد تلاش کنيم در دوره تاريخي حاضر نيز از هنرمندان كنوني خود بهره مند شويم و آيندگان نيز از هنر هنرمندان اين عصر برخوردار شوند، هنري که بايد در خدمت دين، آيين و فرهنگ ما باشد.  

 

نظر شما