دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۷۹۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵
كتاب «پيشگامان هنر نوگراي ايران» مجموعه آثار به نمايش درآمده استادان محمود جوادي‌پور و احمد اسفندياري در دو جلد توسط انتشارات موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر منتشر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي موزه هنرهاي معاصرتهران، به مناسبت برپايي نمايشگاه «پيشگامان هنر نوگراي ايران»‌ مجموعه آثار استادان محمود جوادي‌پور و احمد اسفندياري در دو جلد چاپ و منتشر شد.

كتاب استاد محمود جوادي‌پور در 124 صفحه و كتاب استاد احمد اسفندياري در 108 صفحه با مقدمه دكتر محمود شالويي مديركل مركز هنرهاي تجسمي و سرپرست موزه هنرهاي معاصرتهران و رئيس نمايشگاه، يعقوب امداديان دبير هنري نمايشگاه و همچنين مطالبي با عنوان «استاد محمود جوادي پور و آفريده‌هايش» و «استاد اسفندياري و گوهرهايش» از مهدي حسيني، بيوگرافي به دو زبان فارسي و انگليسي و آثاري از اين دو هنرمند به چاپ رسيده است.

در مقدمه اين كتاب دكتر محمودشالويي نوشته است: نمايشگاه با شكوه «پيشگامان هنر نوگراي ايران» در حالي به مرور، ‌بررسي و تحليل آثار اين فرهيختگان هنر كشورمان مي پردازد كه همچنان عاشقانه و مشتاقانه به خلق آثار هنري مشغول هستند و اينك فرصت مغتنمي فراهم آمده تا هنرجويان،‌ دانشجويان، علاقه‌مندان به هنر و پژوهشگران، از نزديك با آثار نقاشان نوگراي ايران آشنا شوند و چگونگي شكل‌گيري نقاشي نوگراي ايران و سير تحول آن را مورد غور و بررسي قرار دهند.

همچنين يعقوب امداديان دبير هنري اين نمايشگاه درباره نمايشگاه «پيشگامان هنر نوگراي ايران» و چاپ مجموعه آثار اين دو هنرمند نوشته است: موزه هنرهاي معاصرتهران با معرفي پيشكسوتان هنر معاصر ايران و كنكاش در روند زندگي و آثار اين فرهيختگان كه با خلق آثار ممتاز و كم نظير در ژرفا بخشيدن به هنر اين مرز و بوم تلاش و كوشش پيگير كرده‌اند را ارج مي نهد. بي شك استادان محمود جوادي پور و احمد اسفندياري كه از چهره‌هاي شاخص و به ياد ماندني تاريخ هنر كشورمان هستند و موزه هنرهاي معاصرتهران زماني به تجليل و معرفي اين هنرمندان شتافته است كه با ما زندگي مي‌كند و چشمه جوشان هنرشان خلاق و الهام بخش است.

علاقه مندان براي تهيه كتاب‌هاي پيشگامان هنر نوگراي ايران (مجموعه آثار استادان محمودجوادي پور و احمد اسفندياري) مي توانند به كتاب فروشي موزه مراجعه و از تخفيف ويژه نمايشگاه استفاده كنند.

‌نمايشگاه «پيشگامان هنر نوگراي ايران» مجموعه آثار استادان محمود جوادي پور و احمد اسفندياري با نمايش بيش از 400 اثر از اين دو هنرمند از روز يكشنبه هفتم آذرماه در موزه هنرهاي معاصرتهران افتتاح و تا پايان روز 30 دي‌ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند همه روزه به جز جمعه‌ها و ايام تعطيل از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر به موزه هنرهاي‌معاصرتهران واقع در خيابان كارگر شمالي مراجعه كنند.

نظر شما