يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۰
کد خبر: ۲۸۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره وضعيت هشدار آلودگي هواي تهران گفت: روزانه 3 تا 5 نفر بر اثر آلودگي هوا جان خود را از دست مي‌دهند كه بايد بر اساس شرع و قانون عاملان آلودگي هوا را كه منج به فوت شهروندان مي‌شود را قصاص كرد.

به گزارش خبرنگار«شهر»، حسين كلخوراني، معاون خدمات شهري شهرداري تهران صبح امروز-15 آبان- در آيين اختتاميه دومين جشنواره محصولات كشاورزي ارگانيك و سالم درباره آلودگي هواي تهران گفت: وضعيت كنوني تهران منجر به مرگ روزانه 3 تا 5 نفر تهراني مي‌شود كه اگر بخواهيم بر طبق مقررات اسلامي رفتار كنيم بايد عاملان آن را قصاص كنيم.


اين در حالي‌ست كه روزگذشته محمدهادي حيدرزاده ، رييس ستاد محيط زيست شهرداري تهران از پي‌گيري نشدن برنامه جامع كاهش آلودگي‌هوا انتقاد و بر ضرورت تشكيل دادگاه آلودگي ‌هوا تاكيد كرده بود. به گفته حيدرزاده در اين دادگاه شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي كه به مسئوليت‌هاي خود عمل نكرده‌اند، بايد مورد سوال قرار گيرند.


كلخوراني ادامه داد: كم توجهي به محدوديت‌هاي ترافيكي، تعطيلات به موقع، رسيدگي به زيرساخت‌هاي توسعه شهري و به تاخير انداختن آن از جمله مسايلي است كه رعايت نكردن آنها باعث رسيدن تهران به چنين وضعيتي است.


او كه در همايش محصولات كشاورزي ارگانيك و سالم سخن مي‌گفت، افزود: اميدواري روزي برسد كه در تهران هواي ارگانيك داشته باشيم، هرچند كه ارگانيك براي هوا به كار نمي رود و مقصود از ارگانيك تنها نبود آلايندها در محصولات است.


معاون خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه به گفته‌اي از مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: بر اين اساس مشروعيت مسوولان به كارآمدي آنهاست و اگر مسوولان برنامه ريزي مناسبي نداشته باشند مسلما مشورعيت و كارآمدي‌شان زير سوال مي‌رود.


كلخوراني با اشاره به شكل‌گيري كميته‌اي براي پايش محصولات پروتيني و كشاورزي كه در تهران توزيع مي‌شوند، تصريح كرد: در حال حاضر برخي از محصولاتي كه در تهران توزيع مي‌شود دچار مشكلاتي ست كه اميدورايم زودتر اين مشكلات برطرف شود در غير اين صورت شهرداري مجبور مي‌شود كه آمار را منتشر كند و در اختيار مردم قرار دهد.


به گفته وي سازمان استاندارد وظيفه رسيدگي به اين مسايل را دارد و در كميته مذكور نمايندگان شوراي شهر، وزارت جهاد كشاورزي، ... و سازمان استاندارد نيز حضور دارند.

نظر شما