سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۸۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
با حضور هنرمندان و مسئولان شهري در ايوان شمس؛
برگزيدگان دومين دوسالانه مجسمه هاي شهري که به همت سازمان نوسازي شهر تهران برگزار شده است، با حضور هنرمندان و مسئولان شهري در ايوان شمس معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار «شهر» شامگاه گذشته ـ14آذرماه ـ در مراسمي که در ايوان شمس و با حضور مسئولان شهري، هنرمندان و دانشجويان مجسمه ساز برگزار شد، برگزيدگان دوسالانه مجسمه هاي شهري که به همت سازمان زيباسازي شهر تهران برپا شده، معرفي شدند.

 

بر اساس اين گزارش، هيات داوري اين دوسالانه هيچ اثري را به عنوان «اثري کاملا برتر» ندانسته و 5اثر برتر را به شيوه امتيازگيري و با تاکيد بر تنوع آثار انتخاب کرده است.

 

بدين ترتيب نسيم ابوالقاسم با اثري با نام «يادماني براي ليلي و مجنون» به عنوان برگزيده اول دومين دوسالانه مجسمه هاي شهري انتخاب شد و تنديس دوسالانه، لوح تقدير و 50ميليون ريال را از آن خود کرد. هم چنين هومن مهدي زاده با اثر «فلک» و آدنا عبداللهي با مجسمه «پدر» به عنوان برگزيدگان دوم و سوم انتخاب شدند. هداياي اين دونفر هم تنديس دوسالانه و لوح تقدير و بترتيب چهل و سي ميليون ريال بود.

 

برگزيدگان چهارم و پنجم اين دوسالانه سيدرضا حسيني اشراقي با اثري بدون عنوان و محمدرضا يزدي با اثري با نام «با بال شوق» بودند که به ترتيب بيست و 10ميليون ريال به همراه تنديس دوسالانه و لوح تقدير دريافت کردند. ضمن اين که جايزه اثر برتر از ديدگاه مخاطبان هم به محمدرضا يزدي رسيد.

 

هيات داوران اين دوسالانه با اشاره به اين که هيچ اثري خصوصيات لازم براي رتبه اول تا سوم را نداشته است، در بخش ويژه از رضا اميرياراحمدي، براي اثر «سرو شهيد»، زهره وحيدي فرد خالق اثر«انقلاب اسلامي»، نغمه فکورزاده و اثرش «يادمان شهداي انقلاب اسلامي» و حسين شناور براي اثر «درخت سرخ» با اهداي لوح قدرداني و مبلغ دو ميليون ريال قدرداني کرد.

 

بر اساس اين گزارش هبات داوران در بخش آزاد با اهداي لوح تقدير و مبلغ دو ميليون ريال، «صندوق» کار ابراهيم اسکندري، «گودال» ساخته شبنم حسيني، کاري بدون عنوان از نرگس رحيم زاده، «ملانصرالدين» اثر علي حاجي مرادي، «از مجموعه حشمت خانم» ساخته آذر شيخ بهاالدين زاده و «ترديد» ساخته محمد بهرامي را شايسته قدرداني دانست.

 

هم چنين در اين مراسم با حضور ايازي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي، احمدي بافنده، قائم مقام معاونت خدمات شهري و شوشتري مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران از استاد محسن وزيري مقدم، پيشکسوت مجسمه سازي کشور تقدير شد.

 

اين گزارش مي افزايد که اعضاي هيات داوران اين دوسالانه را سعيد شهلاپور، بهروز دارش، حميد شانس، احمد نادعليان و بهنام کامراني تشکيل مي دادند. نمايش آثار دومين دوسالانه مجسمه هاي شهري در نگارخانه برگ تهران تا پايان آذرماه سال جاري ادامه دارد.

نظر شما