يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۸۰۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار دست اندرکاران حج:
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست اندرکاران حج، به برگزاري خوب اين مراسم در سال جاري اشاره و خاطرنشان کردند: در کنار زحمات گذشتگان، اقدامات مفيد و موثر در حج امسال را تثبيت و نهادينه کنيد. ايشان ضمن تشکر از تلاش مجموعه عوامل برگزاري حج افزودند: در کنار اقدامات مثبت و مفيد نبايد از نقصها هم غافل ماند تا سال به سال، فاصله با حج مطلوب، کمتر شود.

به گزارش شهر، رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اهميت وحدت اسلامي و کاستن از اختلافات شيعه و سني خاطرنشان کردند: پيشگامان انقلاب اسلامي حتي قبل از پيروزي انقلاب، پرچم دار وحدت در جهان اسلام بوده اند.

حضرت آيت الله خامنه اي ارتباط دست اندرکاران حج با زائران را مهم و استمرار آن را ضروري دانستند و خاطرنشان کردند: مردم با مشاهده صفا، معنويت، شکوه و عظمت اماکن مشرفه در مکه و مدينه، دچار تحولي عظيم مي شوند که حفظ اين دستاورد از اهميت زيادي برخوردار است و اين موضوع در ارتباط مستمر با زائر و فرهنگ سازي امکان پذير است.

ايشان تلاوت قاريان ايراني در مسجدالحرام را مايه افتخار ايران اسلامي دانستند و خاطرنشان کردند: در سالهاي اخير توجه خوبي به قرآن و تلاوت آن در ايام حج شده است و جا دارد رسانه ملي علاوه بر پخش تصاوير اماکن مشرفه ، بخشي از برنامه هاي خود را به انعکاس اين تلاوتها اختصاص دهد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين در اين ديدار اشاره اي به سفرهاي زيارتي به عتبات داشتند و توصيه کردند: مسکن مناسب و سهولت تردد زوار در مرز مورد توجه و پيگيري قرار گيرد.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني، شعار حج امسال را «وحدت، بيداري و مسئوليت اسلامي» بيان کرد و گفت: مناسک و برنامه هاي معنوي حج در سالجاري با همدلي و همکاري همه دستگاهها و نهادهاي مسئول و بهتر از هر سال در آرامش کامل برگزار شد.

وي برپايي دعاي پرفيض کميل در مدينه، مراسم برائت از مشرکين در عرفات و همايشهاي بين المللي را در حج امسال بسيار باشکوهتر از سالهاي قبل برشمرد و افزود: امسال با تشکيل ستادي ويژه ، کمک به سيل زدگان پاکستان در اولويت قرار گرفت.

آقاي ليالي رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشي از روند اجرايي حج، بيان کرد و گفت: تعامل تنگاتنگ دستگاههاي مرتبط، توجه به مصرف بهينه، و جلوگيري از اسراف، از جمله ويژگيهاي حج امسال بود.

وي با اشاره به تاخير در پروازهاي برگشت زائران افزود : نابساماني در برنامه ريزي فرودگاههاي عربستان، عامل تأخير در پروازهاي حجاج از جمله پروازهاي زائران ايراني بوده است.

نظر شما