دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۸۱۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
از اين پس شهروندان منطقه 11 که داراي زمين هاي کمتر از 50 متر هستند مي‌توانند از تسهيلات نوسازي بافت فرسوده استفاده کرده و براي خود سرپناه بسازند.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11 ، ناصر ميقاني معاون معماري و شهرسازي اين منطقه با توجه به اقدامات صورت گرفته در نوسازي بافت فرسوده در خصوص مجوز ساخت بناهاي زير 50 متر گفت:  به مالکيني که بناهاي کمتر از 50 متر داشته باشند در صورت رعايت قوانين و ضوابط مربوطه ،مجوز ساخت سرپناه به عنوان يک واحد مسکوني اعطا مي شود؛ همچنين به املاک تجاري که در بافت فرسوده هستند جهت نوسازي و بازسازي 50 درصد عوارض تخفيف داده مي شود. وي در خصوص استقبال شهروندان منطقه 11 از بسته تشويقي نوسازي بافت فرسوده خاطر نشان کرد: معاونت شهرسازي و معماري شهرداري منطقه 11 نسبت به سال گذشته 40 درصد افزايش پروانه ساخت، 20 درصد افزايش گواهي پايان کار ساختمان، داشته است؛ همچنين ميانگين صدور پايان کار از 30 روز به 17 روز رسيده است و ميانگين صدور پروانه ساخت 26 روز و ميانگين صدور پايان کار آپارتمان 3 روز در صورت عدم خلافي ساخت است. معاون معماري و شهرسازي منطقه 11 در خصوص ويژگي هاي بافت فرسوده گفت: بافت فرسوده از تراکم جمعيتي بيشتري برخوردار هستند، به‌طوري که تراکم جمعيتي کل منطقه 184 نفر در هکتار است اما در بافت هاي فرسوده  اين عدد به حدود 24/310 نفر در هکتار مي رسد.

بافت فرسوده اين منطقه، از نرخ رشد منفي جمعيتي کمتري در مقايسه با منطقه برخوردار بوده است به‌طوري که جمعيت منطقه در دوره 16ساله 75-1359 داراي نرخ رشد منفي 043/1- و اين نرخ رشد در بافت هاي فرسوده 016/1- درصد بوده است. همچنين ساکنين بافت هاي فرسوده در مقايسه با منطقه از درصد افراد با سواد کمتري(79درصد) برخوردار بوده است و بيشتر ساکنين بافت‌هاي فرسوده جزو اقشار کم درآمد و درآمد متوسط هستند.

نظر شما