سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۳
کد خبر: ۲۸۱۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
ويژه برنامه‌هاي فرهنگسراي تهران به مناسبت ماه محرم اعلام شد/
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 از ويژه‌برنامه‌هاي اين مديريت به مناسبت فرارسيدن ماه محرم خبر داد و گفت: دومين سوگواره فرهنگي ادبي سبز سرخ 22 آذر مصادف با هفتم ماه محرم برگزار مي‌شود.
«اكبر بختياري» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: در اين برنامه ‌قصيده‌سرايان عاشورايي، ‌نوجوانان مديحه‌سرا، روساي هيات‌هاي مذهبي و محبان اهل بيت (ع) حضور خواهند داشت و با مرثيه خواني، مديحه سرايي و قرائت اشعار عاشورايي، بار ديگر حماسه حسيني را روايت خواهند کرد.

رييس فرهنگسراي تهران با اشاره به برگزاري برنامه‌هاي ديگري با محوريت واقعه کربلا و فرهنگ عاشورا، افزود: « بچه‌هاي کربلا»، «قصه‌هاي مصور عاشورايي»، «اردوي مذهبي» و «جلوه‌اي از حماسه» از جمله اين برنامه‌ها است كه از سوي خانه‌هاي فرهنگ اميركبير و گرمدره برگزار مي‌شود.
بختياري به برنامه‌اي با عنوان «شمايل زميني، تحريف پيام عاشورايي» اشاره كرد و اظهار داشت: در اين نشست كه روز 24 آذرماه مصادف با نهم ماه محرم از سوي خانه فرهنگ وردآورد برگزار مي‌شود موضوع تحريف‌ها و آسيب‌هاي موجود در زمينه استفاده از شمايل براي رساندن پيام عاشورايي به مخاطبين مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد. در زمينه تحريف‌هاي عاشورايي هم چنين برنامه «طنابي از آتش» در تاريخ 17 آذر مصادف با دوم ماه محرم از سوي خانه فرهنگ تهرانسر برگزار مي‌شود.

به گفته وي، در برنامه «جلوه‌اي از حماسه» که 30 آذر مصادف با 15 محرم از سوي خانه فرهنگ نوردانش برگزار مي‌شود پژوهشگران حوزه عاشورا براي مخاطبين از واقعه كربلا و عاشورا و فلسفه اين حركت عظيم سخن مي‌گويند و سپس مخاطبين در پايان برنامه با شرکت در يک مسابقه، دلنوشته‌هايي از فضاي عاشورا مي‌نويسند و به بهترين‌ها جوايزي اهدا مي‌شود.
بختياري تصريح كرد: «حب اهل بيت(ع)» ديگر برنامه خانه فرهنگ تهرانسر به مناسبت ماه محرم و ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان است که 30 آذر مصادف با 15 محرم برگزار مي‌شود و در آن با حضور کارشناسان، علل و فلسفه ارادت به حماسه آفرينان عاشورا مورد تحليل و بررسي قرار مي‌گيرد.

نظر شما