سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۸۱۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان از اهداي ششصد جلد كتاب معتبر شامل مداحي، مرثيه سرايي، ‌داستان و شرح وقايع محرم به مداحان و علاقمندان خبر داد.

به گزارش شهر از تبريز،علي داننده با اشاره بر لزوم تبيين درست پيام عاشورا و قيام امام حسين (ع) خاطرنشان كرد: ماه محرم بستري ارزشمند و مسيري هموار براي ارتقاي دانش و بينش عمومي در مورد نهضت عاشورا و اهداف والاي امام حسين(ع) است.

وي افزود: ارائه اطلاعات دقيق و درست در رابطه با فلسفه نهضت بزرگ امام حسين(ع) رسالتي سنگين است كه بخشي از آن را اصحاب فرهنگ و هنر بر عهده دارند.

داننده گفت: بر اين اساس بايد با بهره گيري از مستندات معتبر و تعمق در فلسفه و سير حقيقي وقايع كربلا و آسيب شناسي مشكلات اين عرصه زمينه ارتقاي آگاهي اقشار مختلف مردم فراهم شود.

وي برگزاري آئين هاي عزاداري محرم را عاملي براي تقويت روح ايثار و همبستگي عنوان كرد و گفت: عزاداران حسيني بايد با حفظ هوشياري مانع نفوذ و رواج خرافات و بدعتها در اين آئين ارزشمند شده و محتوا را بر ظاهر مقدم دارند.

داننده تاكيد كرد: مداحان و مرثيه سرايان بايد نسبت به سروده ها و قرائت‌هاي خود دقت كنند تا براساس احاديث و روايات مستند و از كتب معتبر شيعه بوده و متناسب با شأن امام حسين (ع) و خاندان پاك اهل بيت (ع) باشد.

نظر شما