شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۸۲۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
وزير کشور و دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:
وزير کشور و دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، استفاده بهينه از امکانات و ظرفيت‌هاي استاني را از مهم‌ترين اقدامات استانداران و فرمانداران در حوزه مبارزه با موادمخدر دانست و افزود: استانداران بايد همه دستگاههاي استان خود را براي مبارزه با موادمخدر بسيج کنند.

به گزارش شهر، در حاشيه سفر استاني هيئت دولت جمهوري اسلامي ايران به استان مرکزي، جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان به رياست وزير کشور و دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تشکيل شد.

مصطفي محمدنجار در اين جلسه، گفت: فرمانداران و مديران استاني بايستي با اهتمام نسبت به برگزاري جلسات شوراهاي فرعي مبارزه با موادمخدر در شهرستان‌ها اقدام نمايند و وقت بيشتري براي حل معضل اعتياد در استان بگذارند تا با هماهنگي و همکاري کليه دستگاه‌ها و با محوريت فرمانداراي‌ها مشکلات موادمخدر در سطح شهرستان‌ها حل شود.

دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به برخورد قاطع با قاچاقچيان تاکيد کرد و گفت: نبايد در اين راستا توان دستگاه‌هاي مقابله‌اي را فقط بر روي مبارزه با خرده فروشان موادمخدر قرار داد بلکه بايد با کارهاي دقيق اطلاعاتي سران قاچاقچي‌ها و دانه درشت‌هاي موادمخدر را به دام انداخت.

وي با اشاره به راه‌اندازي اردوگاه‌هاي درماني اجباري معتادان گفت: زماني اين کار مثمر‌ثمر خواهد بود که چرخه درمان کامل شود و پس از درمان با همکاري دستگاه‌ها بتوان حرفه آموزي و اشتغال معتادان را حل کرد.

محمدنجار ضمن تاکيد مجدد بر اهميت نقش سازمان‌هاي غير دولتي و افراد خير در اين مبارزه همگاني بيان داشت: با توجه به تدوين سند جامع پيشگيري از اعتياد بايد از ظرفيت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي غيردولتي بهترين استفاده را داشت.

وي افزود: در بحث پيشگيري بايد برنامه‌هاي آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني را با جديت در مدارس، صنايع، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها دنبال کرد و اين مهم، وظيفه دستگاه‌هاي فرهنگي و پيشگيري است که با جديت بايد وارد کار شوند.

گفتني است؛ وزير کشور و دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به بافت‌هاي فرسوده در مناطق حاشيه‌اي و آلوده به موادمخدر اشاره کرد و گفت: با همکاري ساير دستگاه‌ها در حال تهيه طرحي براي نوسازي و ايجاد امکانات فرهنگي براي برخي از مناطق استان هستيم .

نظر شما