دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
شهرداري منطقه 5 به مناسبت ايام سوگواري سالار شهيدان با برپايي خيمه‌هاي معرفت درمحلات ويژه برنامه‌ هاي فرهنگي و مذهبي برگزار مي‌کند.

 به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 5 ، عباس بابازاده ، معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با تاکيد بر اينکه حقيقت عزاداري ، احياي انديشه اهل بيت (ع) و فرهنگ عاشورا است گفت : به منظور حفظ و گسترش فرهنگ محرم و نهضت عاشورا ويژه برنامه هاي فرهنگي به مناسبت ايام محرم و صفر پيش بيني شده که بامشارکت شوراياران محلات، هئيت هاي مذهبي و مساجد که در اين ايام اجرا مي شود.

وي از برگزاري مسابقه فرهنگي عاشورايي‌ها خبر داد و گفت: به منظور احياء آئين هاي مذهبي با هماهنگي ادارات اجتماعي و فرهنگي نواحي 7 گانه مسابقه فرهنگي با موضوع محرم و حماسه حسيني برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعي  وفرهنگي منطقه  به برگزاري همايش نوگلان حسيني  اشاره کردو گفت: تجليل از مادران صبرو بانوان عصمت  وهمايش تجليل از عاشورائيان   و شور عاشقي از ديگر برنامه هاي درحال اجرااست.

بابازاده ادامه داد:طراحي و اجراي سوگواره عاشورايي درقالب برنامه هاي  ادبي و هنري در موضوعات ادبيات آئيني شعر عاشورايي و نمايش آثار برگزيدگان جهت استفاده عموم شهروندان  ازديگر برنامه هاي پيش بيني شده است

نظر شما