دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۸۳۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 11 احياي عزاداري‌هاي سنتي و معرفي آيين‌ها و مراسم سوگواري را از جمله اهداف برنامه‌هاي ماه محرم اين مركز عنوان كرد.

«حسن پرويزي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان برنامه‌هاي اين مديريت به مناسبت فرارسيدن ماه محرم گفت: مديريت فرهنگي هنري منطقه 11، همزمان با فرا رسيدن ايام سوگواري اقدام به برگزاري مراسم عزاداري با مشارکت هيات مکتب‌الحسين (ع) کرده است.


رييس فرهنگسراي رازي افزود: 10شب عزاداري با حضور مداحان اهل بيت (ع) و قاريان ممتاز کشوري، تفسير قرآن و مراسم پرفيض زيارت عاشورا از جمله برنامه‌هايي است كه با مشارکت هيات مکتب الحسين(ع) در فرهنگسراي رازي برگزار مي‌شود.


وي با بيان اينكه هدف از اجراي مراسم عزاداري در ايام محرم‌الحرام همراهي عاشقانه با دلدادگان سرو و سالار شهيدان است، اظهار داشت: احياي عزاداري‌هاي سنتي و همچنين معرفي آيين‌ و مراسم سوگواري از ديگر اهداف در نظر گرفته شده است چرا که بعضي از هيات‌ها ندانسته و نخواسته رفتارهايي را ترويج مي‌دهند که مورد تاييد مراجع و علما نيست و ما سعي کرده‌ايم در اينجا نمونه‌اي از يک هيات مذهبي مناسب و ارائه رفتارهايي مطابق با آيين‌ و سنت‌هاي پيشينيان است را تعريف کنيم.


پرويزي تصريح كرد: مراسم تعزيه‌خواني نيز به مناسبت ماه محرم با هدف ترويج و اشاعه فرهنگ عاشورايي در محل بازارچه خيريه دستان مهربان در فرهنگسراي رازي به مدت 13 شب از ساعت 18 تا 20 برگزار مي‌شود .


به گفته پرويزي، توليد و توزيع روزنگار حسيني در سطح منطقه، برپايي غرفه‌هاي فرهنگي در سالن شهيد فهميده، تعزيه‌خواني و مداحي، نمايشگاه پوسترهاي عاشورائي از 1 تا 15 محرم، نشست زيبا شناختي هنري عاشورا در خانه‌هاي فرهنگ حر و شيخ هادي، اجراي مراسم پر فيض زيارت عاشورا در فرهنگسراي رازي از ديگر برنامه‌هايي است كه از سوي اين مديريت در نظر گرفته شده است.


نظر شما