دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۸۴۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 15 از برگزاري برنامه‌هاي محرم خبر داد و گفت: مجلس تعزيه خاوران با بازآفريني نوين تعزيه (تجلي‌نور، نوا و نما) همراه با تجليل از 7 پيرغلام حسيني از 25 آذرماه تا 2 دي‌ماه در فرهنگسراي خاوران برگزار مي‌شود.

«عليرضا مژگاني» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: در اين برنامه هرشب گروه تعزيه معينيان (شهيد فلاحي) كه فرزندان معين‌البكا تهران از بهترين گروه‌هاي تعزيه‌خواني تهران به شمار مي‌روند برنامه خود را در سه قسمت و به صورت يك كار جديد اجرا مي‌كنند.


رييس فرهنگسراي خاوران افزود: محور اصلي هر تعزيه گزارش شمر به يزيد است و اجرا، نحوه شهادت است كه با رويكردي نو صورت مي‌گيرد. نسخه اصلي اجراي شهادت‌ها كار «ميرعزا كاشاني» است كه البته اشعار بخش گزارش شمر به يزيد توسط «نادعليزاده» از محققان حوزه تعزيه دوباره سروده شده است.


مژگاني با بيان اينكه اين برنامه‌ها هر شب با اجراي «داريوش ارجمند» بازيگر سينما و تلويزيون صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: شهادت حر و غلام ترك، شهادت قاسم و وهب، شهادت علي‌اكبر و فرزندان حضرت زينب (س)، شهادت حضرت عباس (ع) و اجراي تعزيه فاطمه صغري (س) و حضرت رقيه از جمله عناوين تعزيه‌هاي در نظر گرفته شده است.


وي با اشاره به تجليل از هفت پير غلام در طي برگزاري اين برنامه، گفت: پخش كليپ‌هاي عزاداري آييني عاشورا و برگزاري نمايش‌ها و عزاداري‌هاي آييني از ديگر بخش‌هايي است كه طي يك هفته در محوطه فرهنگسراي خاوران برگزار مي‌شود.


به گفته مژگاني، نمايشگاه عكس و پوسترهاي عاشورايي، عزاداري نوگلان حسيني در خانه‌هاي فرهنگ وليعصر و هاشم‌آباد، مراسم زيارت عاشورا،‌ شب شعر عاشورايي و سخنراني و مجلس روضه از برنامه‌هاي ديگري است كه در ايام محرم در فرهنگسراي خاوران برگزار مي‌شود.

نظر شما