دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۸۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
با هدف نقد و بررسي کارشناسي بدعت ها در عزاداري‌ها
بدعت‌ها و تحريف‌هاي وارد شده به عزاداري‌هاي حسيني در همايش «شمايل زميني، تحريف پيام عاشورايي» مورد نقد و بررسي کارشناسي قرار مي‌گيرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مراکز فرهنگي هنري منطقه 22، «شمايل زميني – تحريف پيام عاشورايي» نشستي است که روز يكشنبه 21 آذر مصادف با ششم ماه محرم از سوي خانه فرهنگ وردآورد برگزار و طي آن با حضور کارشناسان ، موضوع تحريف‌ها و آسيب‌هاي موجود در زمينه استفاده از شمايل براي رساندن پيام عاشورايي و ساير بدعت هايي که در عزاداري ها رسوخ کرده نقد مي‌شود.


هم چنين در برنامه «جلوه‌اي از حماسه» که 30 آذرمصادف با 15 محرم از سوي خانه فرهنگ نور دانش برگزار مي‌شود پژوهشگران حوزه عاشورا براي مخاطبين از واقعه كربلا و عاشورا و فلسفه اين حركت عظيم سخن مي‌گويند و سپس مخاطبين در پايان برنامه با شرکت در يک مسابقه، دلنوشته‌هايي از فضاي عاشورامي نويسند و به بهترين‌ها جوايزي اهدا مي‌شود.



«حب اهل بيت(ع)» برنامه ديگري است که از سوي خانه فرهنگ تهرانسر به مناسبت ماه محرم و ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان در تاريخ 30 آذر مصادف با 15 محرم برگزار مي‌شود و در آن با حضور کارشناسان، علت‌ها و فلسفه ارادت شيعيان به حماسه آفرينان عاشورا مورد تحليل و بررسي قرار مي‌گيرد.



برنامه «بچه هاي كربلا »از ديگر برنامه‌هاي ماه محرم ويژه 10تا 15 ساله هاست و در اين برنامه كارشناسان براي كودكان از واقعه كربلا مي‌گويند و سپس در پايان، كودكان حاضر در برنامه به صورت داوطلبانه و بر اساس روايت‌هاي شنيده ، ماکتي از واقعه کربلا ساخته و نمايش بازي مي‌كنند. اين برنامه 22 آذر مصادف با هفتم ماه محرم از سوي خانه فرهنگ اميرکبير برگزار مي شود.


هم‌چنين برنامه «قصه‌هاي مصور عاشورايي» از سوي کتابخانه شيخ مفيد منطقه 22 روزدوشنبه هفتم ماه محرم از ساعت 12 تا 14 ميزبان دانش آموزان دختر مقطع ابتدايي است. در اين برنامه حقايقي از عاشورا براي كودكان بازگو و از آنها خواسته مي شود با توجه به خلاقيت و استعدادهاي هنري خود اين حقايق را به تصوير كشيده و بصورت نقاشي ، كلاژ و كارت پستال ارائه دهند و به بهترين كارها هدايايي اهدا مي‌شود. اين برنامه در تاريخ ياد شده در ‌مدرسه ابتدايي ساجده شهرك شهيد باقري برگزار مي‌شود.


نظر شما