دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۸۴۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
كامبيز درم‌بخش، جواد عليزاده، مسعود شجاعي طباطبايي، حسين نيرومند و سه تن از كاريكلاتوريست‌هاي برجسته يونان، مكزيك و برزيل به عنوان داوران سومين جشنواره تجسمي فجر در رشته كاريكاتور معرفي شدند.

به گزارش شهر، دالسيو ماچادو از برزيل، آنجل بوليگان از مكزيك، ميخاييل كونتوريس از يونان و مسعود شجاعي طباطبايي، حسين نيرومند، كامبيز درمبخش و جواد عليزاده از ايران داوري بخش کاريکاتور سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر را بر عهده دارند.
مسعود شجاعي طباطبايي مدير خانه كاريكاتور و عضو شوراي هنري سومين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در گفت‌و‌گو با روابط عمومي اين جشنواره گفت: خانه كاريكاتور، امسال همچون دوره‌هاي گذشته در جريان برگزاري بخش كاريكاتور جشنواره تجسمي فجر مشاركت دارد. بسيار خرسندم از اين‌كه خانه كاريكاتور به عنوان تنها مركز تخصصي كاريكاتور در ايران متولي اتفاقات نيك بسياري در اين عرصه بوده ‌است.
وي در ادامه گفت: مشاركت در جشنواره‌ها و برنامه‌هاي مرتبط با هنر كاريكاتور براي ما افتخاري بزرگ است و اميدوارم بتوانيم هميشه در در اتفاقات هنري بزرگ كشورمان مشاركت داشته باشيم.
عضو شوراي هنري سومين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در ادامه به معرفي داوران اين دوره از جشنواره پرداخت و گفت: هيئت انتخاب و داوران بخش کاريکاتور همچون گذشته ترکيبي از کاريکاتوريست‌هاي برجسته ايراني و خارجي خواهد بود.
وي افزود: «دالسيو ماچادو» كه از چهره‌هاي برجسته دنيا در عرصه كاريكاتور و كارتون است از کشور برزيل در داوري جشنواره حضور خواهد داشت.
شجاعي طباطبايي ادامه داد: «آنجل بوليگان» نيز از کشورمكزيك در روند داوري حضور خواهد داشت. وي در دوره قبل نيز داوري جشنواره را به شکل اينترنتي انجام داده است و «ميخاييل كونتوريس» هم ازيونان براي داوري جشنواره حضور خواهد داشت.
شجاعي طباطبايي درباره حضور هنرمندان ديگر كشورها در بخش كاريكاتور جشنواره گفت: تا كنون هنرمنداني از 35 كشور جهان در بخش كاريكاتور سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجرشركت داشته‌اند كه بدون ترديد تا پايان مهلت ارسال آثار اين آمار افزايش خواهد يافت.
وي اظهار اميدواري کرد در اين دوره از جشنواره با برنامه‌ريزي بهتر، شرايط بهتر انتشار کتاب جشنواره به عنوان تنها سند مکتوب و ماندگار جشنواره فراهم شود.
مدير خانه كاريكاتور ايران در ادامه گفت: انتشار كاتولوگ براي هنرمندان جهان به مراتب از دريافت جايزه مهم‌تر است و به همين علت مسئولان بايد اين نكته را مورد توجه قرار دهند، همچنين چاپ كاتولوگ براي شركت‌كنندگان ايجاد انگيزه مي‌كند.
مدير خانه كاريكاتور در پايان گفت: جشنواره تجسمي فجر زماني سودمند و پربار است که بتواند چهره‌هاي گمنام را كشف كند و الگوي مناسبي را براي نسل جوان فراهم آورد.

نظر شما