چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۲۸۴۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعاليت يك هزار و 761 مركز آموزش از راه دور در كشور اعلام كرد: آموزش و پرورش فقط هزينه تحصيل دانش آموزان لازم التعليم مراكز آموزش از راه دور را پرداخت مي كند.

ابراهيم سحر خيز در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به فعاليت يك هزار و 761 مركز آموزش از راه دور در كشور خاطرنشان كرد: تبليغات لازم براي جذب دانش آموزان لازم التعليم در استان هاي كشور در حال انجام است و تاكنون 75 هزار دانش آموز لازم التعليم و 350 هزار نفر بزرگسال در اين مراكز مشغول به تحصيل هستند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اين نكته كه شهريه مراكز آموزش از راه دور به صورت ثابت و متغير است گفت: هزينه دانش آموزان لازم التعليم توسط دولت پرداخت مي شود كه براي يك ترم تحصيلي 160 هزار تومان است.


وي ادامه داد: اما هزينه تحصيل بزرگسالاني كه در مراكز آموزش از راه دور مشغول به تحصيل هستند به عهده خودشان است.


وي توضيح داد: دانش آموزاني كه در اين مراكز تحصيل مي كنند يا به دليل معلوليت جسمي از حضور در كلاس هاي درس عادي بازمانده اند،‌ و يا به دليل سكونت در مناطقي كه محدوديت مراكز آموزشي وجود دارد از اين امكان جهت آموزش استفاده مي كنند.


سحرخيز ادامه داد: برخي از دانش آموزان نيز به دليل اشتغال به كار از آموزش در كلاس هاي روزانه محروم مانده اند كه به اين طريق به تحصيلات خود ادامه مي دهند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاكيد بر اين نكته كه تحصيل در مراكز آموزش از راه دور بايد به تاييد كميسيون خاص ثبت نام اين مراكز برسد افزود: به دليل كمبود بودجه براي دانش آموزان لازم التعليم، آموزش و پرورش خواستار افزايش بودجه دولتي است.


وي در ادامه توضيح داد: مبلغ 160 هزار تومان پرداخت شده براي هر لازم التعليم صرف هزينه فضا ، حقوق معلمان و ساير هزينه هاي مركز مي شود كه در بسيار از موارد مراكز را با مشگل مواجه مي كند.

نظر شما