يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۸۴۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸
به مناسبت گراميداشت حماسه كربلا برگزار مي‌شود
رييس فرهنگسراي هنگام «زمزمه‌هاي عاشورايي»، «شوق حضور»، «نجواي دل»، نمايشگاه كتاب و پوستر محرم و مسابقه نقاشي محرم را عناوين ويژه‌برنامه‌هاي اين فرهنگسرا به مناسبت فرارسيدن ماه محرم عنوان كرد.

«فرداد محمدي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: اين مركز ويژه‌برنامه‌هايي را به منظور گرامي‏داشت سالروز شهادت امام حسين (ع)، افزايش شناخت و معرفت ديني شهروندان و زمينه‏سازي مناسب براي ارايه آثار ادبي و عرفاني در نظر گرفته است.



وي افزود: «زمزمه‌هاي عاشورايي» شامل مراسم زيارت عاشورا و مرثيه‌خواني توسط اعضا كانون جهانديدگان و بانوان از ابتداي محرم در فرهنگسراي هنگام برگزار مي‌شود.



محمدي اظهار داشت: شب شعر عاشورايي « نجواي دل» نيز روز دوشنبه (22 آذرماه) از سوي اعضاي کانون ادبي اين فرهنگ‏سرا به ‏همراه اساتيد و کارشناسان ادبي، پيرامون واقعه کربلا، حماسه حسيني و نهضت عاشورا همراه با شعرخواني و مرثيه‏سرايي برگزار مي‌شود.



وي مسابقه نقاشي با موضوع محرم ويژه كودكان و نوجوانان را طي دو روز (20 و 21 آذرماه) از ديگر برنامه‌هاي ماه محرم برشمرد و ادامه داد: «شوق حضور» عنوان برنامه ديگري است كه روز 28 آذرماه برگزار مي‌شود و طي آن گروه هنري «حنانه» به روايت هنري از واقعه كربلا و نهضت عاشورا مي‌پردازند.



به گفته رييس فرهنگسراي هنگام، نمايشگاه كتاب و پوستر محرم با 10 درصد تخفيف شامل كتاب و محصولات فرهنگي با موضوع محرم، عاشورا و حماسه حسيني تا پايان آذرماه در اين مركز برپا است.

نظر شما