شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۶
قاليباف در استقبال از کاروان شکست حصر غزه:
شهردار تهران با استقبال از کاروان آسيايي شکست حصرغزه گفت: هر گروه و کشوري که در مقابله بااين کاروان ، که نمادي از پاکي و انسانيت است بايستد ، بدون شک جزو ظالمان و کساني هستند که هيچ بويي از انسانيت و حقوق بشر نبرده است.

به گزارش خبرنگار «شهر»  دکتر محمد باقر قاليباف در مراسم استقبال از کاروان آسيايي شکست حصرغزه که شب گذشته -21 آذر- در بهشت زهرا(س) و در کنار مزار شهداي هفتاد و دو تن برگزار شد، با اشاره به تقارن زماني حرکت کاروان شکست حصر غزه با ماه محرم ،اظهار کرد : امروز از نظر زماني و مكاني در شرايط خاصي هستيم. ماه محرم که اولين ماه قمري است توام شده است با حادثه اي که درحدود 1300 سال پيش ، کارواني براي آزادي خواهي و مبارزه با ظلم و گسترش اسلام ، در صحراي کربلا اردوگاه زده بودند و در آن واقعه عظيم کربلا ،درس آزادگي و مبارزه با ظلم و آزادي خواهي براي جامعه مسلمانان و تمام تاريخ بشريت به ارمغان گذاشته شد.  


وي افزود : امروز از جهت مکاني نيز در مکاني هستيم که بيش از ده ها هزار شهيد مبارز در راه ظلم و دفاع از کشور و مبارزه با صهيونيست ها و استکبار جهاني در کنار ما آرميده‌اند ، محلي که امروز در آن حضور پيدا‌کرده‌ايد نيز آرامگاه مردي است که به تبعيت از انقلاب عظيم امام حسين(ع) ، در اين کشور انقلاب کرد و با امريکا ، صهيونيزم و رژيم شاهنشاهي مبارزه کرد و او کسي نبود جز امام خميني (ره).  


شهردار تهران خطاب به کاروانيان آسيايي شکست حصر غزه و با بيان اينکه شما امروز وارد شهري شده ايد که من به عنوان شهردار و رزمنده دوران دفاع مقدس آن افتخار ميزباني شما را دارم ادامه داد : من در شهري مشغول به خدمت هستم که رهبر معظم انقلاب که رهبري جهان اسلام را نيز به عهده دارد ، اين مسوليت را به همراه اين امت مسلمان پيش مي‌برد. شما امشب ميهمان چنين شهري هستيد.  

قاليباف با اشاره به اينکه شما شهروندان افتخاري شهر بزرگي هستيد که قلب رهبر معظم انقلاب و خانواده‌هاي شهدا و مردم اين شهر براي همه مظلومان دنيا بالاخص مردم مسلمان فلسطين و غزه مي‌تپد گفت : همه ما براين باوريم که همه اديان الهي و انسان هاي پاک ، محبت ، مهرباني و آزادي خواهي را در فطرت خودشان دارند اما امروز شاهديم که برخي از حکومت ها ، دولت ها و گروه ها ، خلاف رفتار انساني عمل مي کنند و باعث شدند به بهانه هاي مختلف بر بخشي از جامعه انساني ، ظلم و ستم به وقوع بپيوندد.



وي خاطرنشان كرد : تجربه بشري در گذرگاه انسانيت به همه نشان داده که هر گروه و حکومتي که از روحيه ملکوتي و انساني فاصله بگيرد بدون شک محکوم به شکست و نابودي است و کسانيکه از آن روحيه ملکوتي و انساني فاصله مي گيرند همان هايي هستند که دستور ترور ، محاصره و ظلم به مردم غزه را صادر مي کنند. شهردار پايتخت با بيان اينکه امروز اين کاروان يک کاروان احسان ، نيکوکاري و کمک به مظلومان است و بدون شک نمادي از پاکي و ايمان است تاکيد کرد : هر گروه و کشوري که در مقابله بااين کاروان ، که نمادي از پاکي و انسانيت است بايستد ، بدون شک جزو ظالمان و کساني هستند که هيچ منشايي از انسانيت و حقوق بشر نخواهند داشت.



قاليباف با بيان اينکه امروز کمک به مظلومان وکسانيکه در چنبره ظلم و فشار قرار گرفتند وظيفه همه انسانها و مسلمانان جامعه بشري است ،گفت : همه کساني‌که مقابل اين کاروان بايستند اين واقعيت را به دنيا ثابت خواهند کرد که در چند دهه گذشته پرچم صهيونيزم را در آن نقطه ايجاد کرده‌اند و به ناحق از اين رژيم غيرقانوني دفاع مي‌کنند. شهردار تهران با اشاره به کلام امام حسين (ع) در واقعه عاشورا که فرمودن«آزاده باشيد» اظهار کرد : جمعي که امروز در خدمتشان هستيم چه مسلمان و چه ديندار به اديان ديگر ، مصداق آزادگاني هستند که در آن روز امام حسين (ع) از آنها ياد کردند. قاليباف در ادامه سخنان خود با تاکيد براينکه امروز هم ناراحت هستيم و هم خوشحال گفت : خوشحاليم و ابراز شادي مي کنيم که مي بينيم موضوع فلسطين، غزه و مظلومان در اين سرزمين تبديل به موضوعي جهاني شده و فراتر از جهان اسلام شده است و تمام جامعه بشريت به آن توجه دارند و دفاع از اين جامعه و مظلوميت به يک خواست جهاني تبديل شده است.

وي با اشاره به اينکه از اين جهت نيز غمناک هستيم که هر روز شاهديم که کودکان ، پيران، زنان و جوانان در غزه به خاک و خون کشيده مي شوند و صداي مظلوميت آنها ، کمتر به گوش استکبار جهاني مي رسد تاکيد کرد : اميدواريم نتيجه اين کاروان و حرکت نمادين زيبا و انسان دوستانه به گونه اي باشد که هرچه زودتر و سريعتر چهره کريه ظالمان و در راس آنها امريکا و رژيم صهيونيستي را براي مردم نمايان کند. قاليباف اظهار کرد : مطمئن باشيد قلب مردم ما براي همه شما عزيزان که در اين راه گام برمي داريد مي تپد و همه آنها پشتيبان هميشگي شما خواهند بود ، اميدوارم با خاطره اي خوش اين شهر و کشور را ترک کنيد و براي شما آرزوي موفقيت توام با نشاط و عاقبت به خيري دارم.

نظر شما