به گزارش شهر، حسين الوندي در گفت وگو با ستاد خبري اين جشنواره اظهار داشت: همچنين ناشران و مترجمان را به سمت کتابهايي هدايت ميکند که دانشآموز ميبايست بيشتر به آن توجه کند. در حقيقت برگزاري اين جشنواره سمتوسوي کار را براي مترجمان و مولفان مشخص ميکند.
وي در ادامه گفت: توليد و عرضه کتابنامههاي رشد، تکليف والدين و معلمان را روشن ميکند؛ يعني کتابي كه در کتابنامه ميآيد به اين معناست که آن کتاب براي دانشآموز مفيد است.
الوندي گفت: ميزان علاقه و رغبت اصلي در دست دانشآموزان است، اينکه چقدر ترغيب شوند و اين نياز را نسبت به کتب آموزشي احساس کنند. البته يکي از تدابير ميتواند تقويت کتابخانههاي مدارس باشد تا به اين نيازها پاسخ دهد.
وي گفت: طي اين سالها که جشنواره برگزار شده ما شاهد جهتگيري مثبت و بهبود كيفي فعاليت ناشران بودهايم، اگر جشنواره امسال را با سالهاي قبل مقايسه کنيم، متوجه ميشويم که کتابها هدفمندتر شده است.