دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۸۶۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
رييس سازمان فرهنگي هنري شب گذشته (22 آذرماه) با حضور در برنامه تهران 20 از شبكه 5 به معرفي، اهداف و برنامه‌هاي اين سازمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار شهر، «امير خوراكيان» در اين برنامه با بيان اينكه تبديل شهرداري از يك نهاد خدماتي به نهادي اجتماعي از مهم‌ترين راهبردهاي سازمان فرهنگي هنري است، گفت: در اين راه مشاركت مردم و شهروندان بسيار حايز اهميت است چرا كه بدون حضور مردم، اهداف اصلي شهرداري براي اداره بهينه شهر تهران اتفاق نمي‌افتد.



وي با بيان اينكه ارتقا فرهنگ شهروندي مبتني بر معارف ديني و هويت ملي از ديگر سياست‌‌هاي سازمان فرهنگي هنري است، افزود: كار موثري كه در سال جاري دنبال كرديم اين بوده كه در هر حوزه يك هدف مشخص را دنبال كرده‌ايم به طور مثال در بحث ارتقا فرهنگ شهروندي كه داراي زيرمجموعه‌هاي زيادي است بجاي آنكه به موضوعات متعددي بپردازيم سال 89 را به موضوع خانواده و آپارتمان‌نشيني اختصاص داديم زيرا اعتقاد داريم تمركز روي اهداف مشخص ذيل عناوين كلي اثر بخشي بهتري دارد.



خوراكيان تصريح كرد: سازمان فرهنگي هنري براي انجام برنامه‌هاي فرهنگي در شهر، پتانسيل زيادي را در اختيار دارد و مردم در همه‌جا ما را همراهي مي‌كنند ولي در هر جايي نمي‌توان كار فرهنگي انجام داد و نياز به الگوهاي سخت و مشخصي دارد اما تجربه نشان داده است كه كار در مقاطع زماني مشخص بازخورد بهتري دارد به طور مثال راه‌اندازي فرهنگسراهاي تابستاني مانند فرهنگسراي توچال با استقبال خوبي از سوي شهروندان روبرو شد.



رييس سازمان فرهنگي هنري با بيان اينكه اين سازمان داراي 300 مركز مستقل شامل 70 فرهنگسرا و خانه فرهنگ، 60 كتابخانه و چند موزه است كه كارهاي مختلفي را در حوزه‌هاي گوناگون انجام مي‌دهد، اظهار داشت: توليد فيلم كار دايمي اين سازمان نيست و شايد در سال يكي دو پروژه سينمايي داشته باشيم ولي به طور مثال توليد كتاب مترو كه اداره آن در دست شهرداري است جزو ماموريت‌هاي اين سازمان به شمار مي‌رود.



وي ادامه داد: بيش از 300 عنوان كلاس آموزشي در مجموع فرهنگسراها در تمامي مناطق برگزار مي‌شود كه نسبت به بخش خصوصي از لحاظ هزينه به صرفه‌تر است. اين هفته نيز در صحن علني شوراي شهر تعرفه‌هاي آن مشخص و كلاس‌هاي قرآني نيز با 50 درصد تخفيف تعيين شد كه اين يكي از دلايل استقبال مردم از اين كلاس‌ها است.



خوراكيان نويد برگزاري كلاس‌هاي آموزشي جديد با عناوين بسيار زيبا را در سال آينده داد و گفت: نوع فعاليت خانه‌هاي فرهنگ با فرهنگسراها فرق زيادي ندارد، تعداد خانه‌هاي فرهنگ بيشتر است و عمده فعاليت آنها به برگزاري كلاس‌هاي آموزشي از كامپيوتر گرفته تا آشپزي معطوف مي‌شود.



رييس سازمان فرهنگي هنري در پايان به برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي اين سازمان به مناسبت ماه محرم اشاره كرد و افزود: برگزاري نمايشگاه عطر سيب با تجهيز حدود 11 هزار هيات در شهر تهران، سومين مسابقه وبلاگ‌نويسي عاشورا، شب‌هاي شعر عاشورايي و تهيه و توزيع بروشورهايي شامل شرح حالي از 40 نفر از ياران كربلا در ايستگاه‌هاي مترو و پنج هزار تاكسي در شهر از جمله برنامه‌هاي ماه محرم محسوب مي‌شود.

نظر شما