دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۸۶۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
همزمان با ايام سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) نمايشگاه واقعه عاشورا با هدف تجسم عيني فضاي روحاني وملکوتي عاشورا در مجتمع بوستان برپا شد.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 5 ، عباس بابازاده ، معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با تاکيد بر اينکه حقيقت عزاداري ، احياي انديشه اهل بيت (ع) و فرهنگ عاشورا است گفت : به منظور حفظ و گسترش فرهنگ محرم و نهضت عاشورا ويژه برنامه هاي فرهنگي به مناسبت ايام محرم و صفر پيش بيني شده که بامشارکت شوراياران محلات، هئيت هاي مذهبي و مساجد که در اين ايام اجرا مي شود.

 وي افزود:نمايشگاه واقعه عاشورا  به مدت 10روز برپا است که با هنرمندي استاد عليرضا صفر پور  وقايع روز عاشورا در 7 صحنه به نمايش گذاشته شده است. معاون اجتماعي وفرهنگي منطقه به برگزاري همايش تجليل از خادمان عاشورايي اشاره کرد و گفت: با توجه به اهميت و تاثيرگذاري برنامه هاي عزاداري در بين شهروندان و به خصوص قشر جوان و نوجوان ضرورت گسترش فرهنگ عاشورا امروز بيشتر از گذشته احساس مي شود و بايد با دقت خاصي مراسم هاي عزاداري را برگزار کرد تا ارزشهاي انساني و واقعيت وجودي اهل بيت (ع) را به مردم معرفي کنيم .

وي افزود: خادمين  عاشورايي  از صالح ترين، معتقدترين و پاک ترين مردمند وبدون هيچ چشم داشتي مشغول به خدمتگزاري درراه اهل بيت(ع) هستند، شور و هيجاني که در اين روزها در برنامه هاي عزاداري مي بينيم به نوعي مديون اين افراد است که زمينه برگزاري برنامه هاي سوگواري حضرت سيدالشهدا(ع) را در مساجد و حسينيه ها فراهم مي کنند.  وي افزود : به منظور قدر داني از زحمات خادمين مساجد و حسينيه ها هدايايي به رسم يادبود به آنها اهدا  خواهدشد.

نظر شما