دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۷
کد خبر: ۲۸۶۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
مديرکل مطالعات اجتماعي وفرهنگي شهرداري تهران با اشاره به حمايت از 50پايان‌نامه دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي توسط اين اداره كل گفت: نمايشگاه و جشنواره پژوهش شهرداري تهران برگزار مي‌شود.

سيدرضا مصطفوي، مديرکل مطالعات اجتماعي وفرهنگي شهرداري تهران در گفت‌وگو با «شهر» گفت: به‌مناسبت هفته پژوهش فعاليت‌هاي پژوهشي شهرداري تهران در نمايشگاهي به‌نمايش در مي‌آيد، ضمن اين‌كه با برگزاري جشنواره‌اي از محققان و پژوهشگران فعال در علوم انساني و حوزه شهري با حضور دكتر قاليباف، قدرداني مي شود.

 وي افزود: هم چنين اين اداره كل در سال جاري 3همايش ملي «سلامت شهري»، «ورزش شهروندي» و «ارزيابي تاثير اجتماعي» را برگزار كرده و 22همايش و هم انديشي منطقه‌اي نيز متناسب با نيازها و اولويت‌هاي هر يك از مناطق شهر تهران نيز پيش‌بيني شده كه تا پايان سال برگزار مي شود.

مديرکل مطالعات اجتماعي وفرهنگي شهرداري تهران تصريح كرد: با توسعه شهرها و رشد شهرنشيني با مشكلاتي روبرو مي‌شويم كه ضرورت توجه به آنها و تلاش در جهت رفع آنها را افزايش مي‌دهد، كه اين موضوع در شهرداري تهران مدنظر بوده است. وي در مورد برگزاري دو همايش سلامت شهري و ورزش شهروندي خاطرنشان كرد: يكي از مولفه‌هاي مهم در عرصه اجتماعي و فرهنگي عوامل موثر در سلامت شهروندان است، ضمن اين‌كه شهرداري تهران گسترش ورزش همگاني و شهروندي را جز ماموريت‌هاي خود مي‌داند و تلاش دارد مقوله ورزش را در محلات و حتي مجتمع‌هاي اداري و مسكوني گسترش دهد. اين مدرس دانشگاه به‌خلا موجود در برخي مباحث علمي در كشور هم‌چون ارزيابي تاثير اجتماعي(پيوست اجتماعي طرح‌ها) اشاره كرد و گفت: از همين رو شهرداري تهران تلاش مي‌كند با كمك محققان و پژوهشگران داخلي و خارجي نسبت به توليد و توسعه سطح دانش در قالب برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي، نشست‌هاي علمي، انتشار كتاب و توليد منابع علمي به‌زبان فارسي اقدام كند، تا بسترسازي و زمينه سازي براي بهبود كيفيت شهروندان تهراني صورت گيرد. وي با اشاره به حمايت از 50 پايان نامه در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا در سال‌جاري تصريح كرد: سال آينده نيز از پايان‌نامه‌هاي مقاطع تحصيلات تكميلي به‌ويژه در موضوعات شهري حمايت مي‌شود كه موجب تشويق و ترغيب اساتيد دانشگاه و دانشجوبان است. مصطفوي تصريح كرد: اگر پژوهشگري ايده خوبي در عرصه علوم‌انساني داشته باشد، در شوراي پژوهشي اين اداره كل مطرح شده و در صورت تصويب مورد حمايت قرار مي‌گيرد، ضمن اين‌كه همه ساله با توجه به‌نيازها و ضرورت‌ها در قالب فراخوان نسبت به حمايت از پژوهش‌ها اقدام مي‌شود. وي بر ضرورت رفع معضل آلودگي هوا تاكيد كرد و اظهار داشت: بررسي اصولي‌تر «آلودگي هواي تهران» و تلاش در جهت رفع آن در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته و ظرف يك ماه آينده نشستي علمي در اين راستا برگزار مي‌شود. 25آذرماه هر سال با عنوان «روز پژوهش» نام‌گذاري شده است و امسال با توجه به‌تلاقي آن با ايام سوگواري امام حسين(ع)، برنامه‌هاي هفته پژوهش روزهاي چهارم تا دهم دي‌ماه برگزار مي‌شود.

نظر شما