شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۸۷۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
شهردار منطقه 19 تهران از آغاز ساخت واحد صنعتي و بسته‌بندي ميدان مركزي ميوه و تربار خبرداد و افزود: با اجراي اين طرح 30درصد از زباله‌هاي نرم تهران كاهش مي‌يابد.

عبادالله فتح اللهي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با بيان اين مطلب گفت: ميدان ميوه‌و‌تربار مركزي تهران كه با 270هكتار مساحت جزو هفت ميدان بزرگ ميوه و تره‌بار جهان محسوب مي‌شود، داراي طرحي جامع‌ بوده كه تا كنون اجرايي نشده و در اين زمينه تنها بخشي از محل انبوه عرضه ميوه آن جانمايي و مشخص شده است.

 

وي افزود: هم اكنون قصد داريم ديگر بخش‌هاي اين ميدان را از جمله واحد صنعتي و بسته بندي ميوه را تكميل و به بهره‌برداري برسانيم.

 

شهردار منطقه 19 گفت: آنچه كه هم اكنون به عنوان ميدان ميوه و تربار مركزي تهران بهره‌برداري مي‌شود، تنها تحقق كمتر از30 درصد از اهداف ميدان است. براساس طرح جامع اين ميدان 70 درصد از اهداف پيش بيني شده در مورد مدرنيته كردن و سم‌زدايي ميوه جات، كنترل بهداشتي، استانداردها و اصلاح الگوي مصرف است كه هنوز محقق نشده است.

 

وي اظهاركرد: اين مجموعه تكميل كننده ضلع شرقي پارك ملي جنوب تهران خواهد بود كه با نگاه فضاي سبز و حداقل سطح اشغال براي ساماندهي و عرضه بهداشتي و مدرنيته ميوه در تهران عمل خواهد كرد.

 

فتح‌اللهي با اشاره به اين كه با اجراي اين طرح 30درصد از زباله‌هاي نرم تهران كاهش مي‌يابد، گفت: درحال حاضر ميوه‌هايي كه به خانه شهروندان مي‌آيد، بيش از 30 درصد از آن تبديل به زباله مي شود. به عبارتي ديگر روزانه 35 هزار وانت و كاميون ازميدان مركزي ميوه را به محلات تهران منتقل مي‌كند و شب‌ها بارديگر خودروهاي زباله شهرداري بخشي از اين ميوه ها را به عنوان زباله جمع آوري مي كنند كه اين مساله به دليل عدم درجه‌بندي و بسته‌بندي صحيح ميوه‌ها است.

 

وي افزود: در طرح جامع ميدان ميوه و تربار مركزي تهران پيش بيني شده است تا همه نكات بهداشتي و فني رعايت شود تا به اين ترتيب هزينه‌هاي مردم در خريد ميوه كاهش يابد و سطح خدمات ميدان نيز ارتقا پيدا كند.

 

شهردار منطقه 19 تصريح كرد: اميدواريم اين طرح امسال با حضور بخش خصوصي اجرايي شود.البته برخي از پروژه‌هاي اين طرح شروع شده است و هم اكنون پروانه ساخت مجموعه اي‌ 160 هزار مترمربعي را براي ساماندهي بنكدار تهران صادر كرديم و مشاركت كننده فعاليت ساخت خود را آغاز كرده است.

نظر شما