يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۸۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
والدين بايد علاوه بر توجه به تغذيه و پوشاك كودك و انجام بموقع واكسيناسيون، در فكر تدارك ومناسب‌سازي محيطي ايمن براي رشد و تكامل كودكان خود باشند.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر مشيانه حدادي، رئيس اداره پيشگيري از حوادث وزارت بهداشت با بيان اين مطلب اظهار كرد: والدين علاوه بر آنكه الگوهاي كودكان خود هستند، بايد در ايفاي نقش سرپرستي خود مسوولانه‌تر عمل كنند و بايد علاوه بر رعايت اصول و قوانين ايمني به متناسب‌سازي محيط داخل منزل براي كاهش ريسك خطرات كودكان بپردازند.

وي ادامه داد: با آن كه كودكان مهمترين گروه هدف در برنامه جامعه ايمن هستند و عليرغم آن كه تاكنون در كشور اقداماتي با تمركز بر موضوع آموزش، تعديلات محيطي، تشديد قوانين و مقررات انجام شده ولي واقعيت آن است كه براي كاهش حوادث كودكان نيازمند رويكرد سلامت محور در تدوين استانداردها، تصويب قوانين، طراحي برنامه‌هاي آموزشي و صدور پروانه‌هاي ساخت و ساز و همچنين مشاركت هرچه بيشتر و پررنگ‌تر تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و اقشار مختلف جامعه هستيم.

 

حدادي با اشاره به اين كه بازي و تفريح اقتضاي سن كودك است و كودك در بازي با همسالان خود، حس همكاري و رقابت را تجربه مي‌كند، افزود: اگر به اين نياز كودك به نحو صحيح پاسخ داده نشود يعني مكاني در اختيار او قرار نگيرد، كوچه و خيابان را مكان بازي خود انتخاب مي‌كند و در معرض خطر انواع آسيب قرار مي‌گيرد.

 

به گفته وي، يكي از مؤلفه‌هاي جامعه ايمن براي كودكان توجه به نيازهاي آنها از جمله تعبيه مكان مناسب براي بازي، متناسب با استانداردهاي ايمني است.

 

رئيس اداره پيشگيري از حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: رعايت اصول ايمني از ساخت و تهيه برنامه‌هاي تلويزيوني گرفته تا شخصيت‌پردازي در كتاب‌هاي داستاني كودكان بايد مدنظر قرار گيرد زيرا آموزش محدود به كلاس درس نيست و نقش رسانه‌هاي جمعي و نشريات دراين خصوص بسيار مهم است.

نظر شما