دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۸۸۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
معاون هماهنگي امورعمراني وزيرکشور گفت:تا48 ساعت آينده 260 ميليارد ريال يارانه بابت بليت مترو و اتوبوس به شهرداري تهران پرداخت مي شود که 160 ميليارد ريال بابت يارانه بليت مترو و 100 ميليارد ريال بابت يارانه بليت اتوبوس است.

به گزارش " شهر " به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، حميدرضا ارشاد منش،معاون هماهنگي امورعمراني وزيرکشور، در حاشيه نشست مشترک رئيس ستاد حمل و نقل و سوخت و دست اندرکاران حمل و نقل عمومي اظهارداشت:دربخش يارانه بليت مترو و اتوبوس تمهيداتي از سال قبل صورت گرفته بود و درآستانه هدفمندسازي يارانه ها هم درکارگروه تحول دولت تسهيلات و تمهيدات ويژه اي صورت گرفته است.


وي گفت:بااين پرداختهاجمع پرداختي ما ازابتداي امسال تاکنون براي يارانه بليت اتوبوس و مترو در تهران حدود 290 ميليارد ريال خواهد شد.


ارشاد منش افزود:سه هزار دستگاه اتوبوس سفارش داده شده بود که سه ماه پيش 285 دستگاه آن به شهرهاي مختلف تحويل داده شد که از آن جمله تحويل 200 دستگاه به شهر تهران بود.


ارشادمنش افزود:سري دوم اين اتوبوس ها که بيش از 420 دستگاه اتوبوس است از فردا يکشنبه 28 آذرحداکثر به مدت 10 روز تحويل شهرداري هاي کشورخواهد شد.


وي تاکيدکرد:حدود 150 دستگاه از اين اتوبوسهابراي شهر تهران درنظر گرفته شده است.


معاون هماهنگي امور عمراني وزيرکشور گفت:دربخش ميني بوس قرار است يک هزار و 500 دستگاه با يارانه 65 درصد پرداختي سهم دولت بين شهرهاي مختلف کشور توزيع شود.


وي افزود: در اين بخش هم علاوه بر 300 دستگاهي که قبلا توزيع شده بود 300 دستگاه ديگر نيز براي شهرستانهاي استانهاي تهران و البرز در نظر گرفته شده که بزودي توزيع مي شود.


ارشادمنش گفت: شهرداريها با پرداخت سهم 35 درصدي براي هر دستگاه ميني بوس از فردا 28 آذر مي توانند به مدت 10 روز اين خودروها را تحويل بگيرند.


وي افزود: در بخش ون هم حدود 750 دستگاه خودروي ون قرارشده بود که واگذار شود که 100 دستگاه آن براي حومه تهران در نظر گرفته شده است.


ارشاد منش گفت: حداکثر تا پايان هفته آينده اين خودروها در سراسر کشور و تهران تحويل داده خواهد شد.

نظر شما