دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۸۹۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
آموزش و اطلاع رساني به نوجوانان، جوانان و خانواده ها تنها منحصر به هفته اطلاع رساني ايدز نيست.دسترسي مداوم به آموزش، پيشگيري، مراقبت و درمان ايدز حق هر انسان است.

به گزارش شهر مهران مديري، سيامک انصاري، عليرضا عصار  و مهتاب کرامتي (سفير حسن نيت يونيسف) در پيام مشتركي در خصوص پيشگيري از انتقال بيماري ايدز عنوان كردند: ما هنرمندان بار ديگر از شما نوجوانان و جوانان  ايراني مي خواهيم تا يکدل و يک صدا با اطلاع رساني مناسب، پرهيز از رفتارهاي پرخطر و رفتار مسوولانه براي پيشگيري از شيوع اچ آي وي به خصوص در ميان همسالان خود با يکديگر هم پيمان شويد.

 

آمار نشان ميدهد که حدود نيمي از موارد جديد ابتلا به اچ آي وي در جهان در گروه سني 15 تا 24 سال قرار دارند!  يعني شما نوجوانان و جوانان بيش از هر گروه ديگري در معرض خطريد!

 

بايد کاري کرد. بايد مراقبت از سلامتي و رفتار مسوولانه را ترويج کرد! بايد شيوع ايدز را متوقف کرد!

 

بياييد دانسته هاي خود را در مورد اچ آي وي مرور کنيم:  اچ آي وي از طريق استفاده از وسايل غير استريل تزريق و روابط جنسي محافظت نشده مي تواند از فرد ناقل به فرد ديگر سرايت  کند. همچنين توسط مادر اچ آي وي مثبت به جنين يا نوزاد در حين بارداري، زايمان يا شيردهي منتقل مي گردد. بايد همه بدانند مصرف الکل و مواد روانگردان به دليل ايجاد اختلال در سطح هشياري فرد، مي تواند باعث بروز رفتارهاي پر خطر و در نتيجه سرايت اچ آي وي  شود.

 

نه تنها هفته اطلاع رساني ايدز بلکه هر روز هفته، ماه و سال فرصتي است تا ببينيم در باره اچ آي وي و ايدز چه مي دانيم. امروز و هر روز فرصتي است تا فکر کنيم   ما چه اقدامي، هر چند ساده در زمينه اطلاع رساني و پيشگيري از اچ آي وي مي توانم انجام داد؟

 

شما نوجوانان و جوانان بهتر از هر فرد ديگري مي توانيد با رفتار اجتماعي سالم و اطلاع رساني مناسب در ميان همسالان خود شيوع اچ آي وي را متوقف کنيد.

 

بياييم زمينه ساز  توقف شيوع ايدز باشيم.

نظر شما