دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۸۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸
با حضور هنرمندان موسيقي و مديران حوزه هنري
آلبوم آلبوم عاشورايي «72» فردا با حضور آهنگساز و خواننده اين اثر، مديرکل مرکز موسيقي حوزه هنري و معاونت هنري حوزه هنري فردا در تالار انديشه 2 حوزه هنري رونمايي مي‌شود.

به گزارش شهر، مراسم رونمايي از آلبوم عاشورايي «هفتاد و دو» فردا سه‌شنبه 30 آذر با حضور سيدعليرضا مير‌علينقي به‌عنوان کارشناس موسيقي، رسول رسولي؛ آهنگساز و تنظيم کننده اين اثر، مرتضي حيدرآل‌کثير؛ خواننده و شاعر اين آلبوم عاشورايي و رضا مهدوي؛ مديرکل مرکز موسيقي حوزه هنري برگزار مي‌شود.


در اين برنامه که محمد حمزه‌زاده؛ قائم مقام معاونت هنري حوزه هنري به‌عنوان مهمان حضور دارد، قرار است ميرعلينقي بررسي کارشناسانه‌اي درمورد اين آلبوم ارائه دهد. همچنين خواننده اين اثر بخش‌هاي عربي و فارسي را تشريح خواهد کرد.


يادآور مي شود آلبوم عاشورايي «72» در برگيرنده 6 آهنگ ترانه به آهنگسازي و تنظيم رسول رسولي و خوانندگي مرتضي آل‌کثير است که هر يک از آهنگ‌ترانه‌هاي اين اثر بيان موسيقايي از روايت عاشورا دارد.


«وداع» به خوانندگي مهدي المؤمن، «آبروي آب»، «ماه تشنه لب»، «اندوه صحرا»، «قيام خورشيد» و «گلوي فرات» عنوان هريک از قطعات اين آلبوم است.


اين آلبوم به صورت دوزبانه و به منظور تاثير گذاري بيشتر و نزديکي بيان و تصوير‌سازي موسيقي با وقايع عاشورا فارسي – عربي اجرا شده و افکت‌هاي موسيقايي اين اثر به انتقال مفهوم کلام و موسيقي به مخاطب کمک مي‌کند.


اين اثر ساختاري ايراني دارد که در آهنگسازي آن، سازهاي موسيقي ايراني را در کنار تکنيک‌هاي افکتيو به کارگرفته و اين امر فضايي متفاوت از موسيقي مناسبتي را ايجاد کرده که مي‌تواند به عنوان نمونه و الگويي مناسب در ماه محرم 1432 هجري قمري مورد توجه قرار گيرد.


نوازندگان آلبوم موسيقي عاشورايي «هفتاد و دو» در اين اثر عبارت از رسول رسولي (سمپل و جلوهاي صوتي الکترونيکي)، فريد فراز(گيتار)، پيام طوني(ويلون، ارکستر، سلو)،‌ مشتاق قرآداشخاني(کمانچه) و محمدرضا فراهاني(ني) هستند.


بخشي از اين کار دکلمه فريد فراز؛ شاعر قطعه نخست اين مجموعه موسيقايي را دارد و اشعار سروده شده در اين اثر از حسين غياثي و مرتضي آل‌کثير است.


نظر شما