دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۹۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
کانون تغذيه مديريت فرهنگي هنري مترو در نظر دارد همايشي با عنوان « تغذيه با طب سنتي» را روز جمعه سوم دي ماه در خانه فرهنگ مترو شهيد بهشتي برگزار كند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري مترو، محمد جواد اميري رييس فرهنگ سرا با اعلام اين مطلب افزود: هرگاه انساني بخواهد در حالت تعادل زندگي کند و قوت و توان خود را محفوظ نگاه دارد و ضعف و کاستي بدن خود را تأمين نمايد لازم است مزاج غذاها را بشناسد و در زمان مقتضي از آنها بهره بگيرد. عدم شناخت طيف وسيع غذاها و مزاج آن ها موجب ناکارآمدي غذا در سيستم تغذيه شده و زمينه را براي بروز بيماري فراهم مي‌کند.


وي گفت: انسان در ميان تمامي مخلوقات از چهار عنصر طبيعي آب، خاک، هوا و آتش آفريده شده است و با دميدن روح الهي در تن او و ساير مخلوقات امتياز يافته است. خدا در قرآن مي‌فرمايد: کل من طيبات ما رزقناکم و عمل صالحا از غذاهاي پاک و طبيعي که به شما روزي کرده‌ايم تناول نمائيد تا توان انجام عمل صالح پيدا کنيد.


اميري اظهار داشت: مزاج شناسي پرتوي گسترده بر کل نظام زيست دارد و فهم آن زندگي را زيبا و سازگار با طبيعت مي سازد و از پرتو اين سازگاري، سلامت، آرامش و متانت بر مي‌خيزد و هرگاه آرامش براي زندگي فراهم شد زيست انسان مقرون با رضايت و بهشتي گونه است.

بدين منظور فرهنگسراي مترو همايشي را با عنوان آشنايي با طبايع چهارگانه بر گزار مي‌کند که اميدواريم با اين رويکرد بخشي از نقص‌هاي سلامت ناشي از عدم رعايت اصول تغذيه، تأمين و سلامت لازم به بشريت باز گردد.


اين برنامه در تاريخ ذکر شده از ساعت 10:30 الي 12 با شعار هر چيزي خوردني نيست و هر کسي نمي تواند هر چيزي را بخورد در سالن آمفي تئاتر خانه فرهنگ مترو شهيد بهشتي به آدرس مترو شهيد بهشتي برگزار مي‌شود.

نظر شما