يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۴
کد خبر: ۲۹۰۷۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
بسته شدن فرودگاه‌ها، ترافيک طولاني در جاده‌ها و اختلال در سفرهاي ريلي برف و سرما در اروپا ادامه دارد. بسياري از مسافران روزهاست در فرودگاه‌ها سرگردان‌اند و در انتظار پرواز سفرهاي هوايي کنسل شده‌شان هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، برف و يخ ده‌ها هزار مسافردر سراسر اروپاي شمالي را در ايستگاه‌ها قطار و فرودگاه‌ها سرگردان کرده‌است.

در حالي‌که آلمان انگليس و فرانسه بيش از ديگر کشورها با مشکلات حاصل از سرماي بي‌سابقه مواجه شده‌اند، پيش‌بيني‌هاي آب و هواي احتمال ادامه‌ي سرما در اين مناطق را زياد مي‌دانند.

بسياري از مسافراني که برنامه دارند تا براي مراسم کريسمس به خانه‌هاي خود باز گردند به علت کنسل شدن پروازها شب خود را در شلوغ‌ترين فرودگاه جهان، فرودگاه هيترو لندن بگذرانند.

بيش از هزار پرواز در فرودگاه‌هاي شهرهاي برلين، فرانکفورت و مونيخ تا کنون کنسل شده‌است.

در فرانسه با وجود اينکه سه باند از چهار باند فرود درفرودگاه شارل دوگل بازگشايي شده‌اند، اما بسياري از پروازهاي کوتاه کنسل شده‌اند تا مسافراني که پرواز‌هاي طولاني‌تري دارند بتوانند به سوي مقصد پرواز کنند.

بر اساس گزارش روزنامه‌ي لومند، با اين که هر دو باند پرواز اورلي پاريس، فرودگاه کوچکتر اين شهر، در حال خدمات رساني هستند، اما بسياري از پروازها با بيش از 3 ساعت تاخير حرکت مي‌کنند.

رويترز گزارش مي‌دهد در حالي که در آلمان خطوط هوايي ازمسافران مي‌خواهند که از طريق راه‌آهن سفر کنند، خدمات ريلي به علت پر شدن قطارها از مردم مي‌خواهند که در خانه‌ي خود بمانند.

در فرودگاه فرانکفورت مقامات فرودگاه چهار دلقک را به ترمينال‌هاي فرودگاه آورده‌اند تا فضاي رواني براي مسافراني که شب را در فرودگاه خوابيده‌اند بهتر شود.

در حالي‌که 48 ساعت از آخرين بارش برف در لندن مي‌گذرد، تنها يک باند فرودگاه هيترو لندن وارد سرويس شده‌است، و تمامي پروازهاي کوتاه ازاين فرودگاه کنسل شده‌اند.

(منبع: بي‌بي‌سي)

گزارش تصويري مرتبط:

اروپاگرفتار برف و سرما

خبر مرتبط:

برف و باران و سرماي بي‌سابقه درسراسر اروپا

نظر شما