سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۰۷۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
آگهي دهندگان آمريكايي در سال 2010 در مجموع 26 ميليارد دلار را صرف تبليغات محصولات خود در سايت هاي اينترنتي كرده اند و اين در حالي است كه در همين سال رقم 23 ميليارد دلار صرف تبليغات در رسانه ها و نشريات چاپي شده است.

آگهي دهندگان آمريكايي در سال جاري (2010) بيش از 49 ميليارد دلار را صرف تبليغ محصولات خود در رسانه هاي چاپي و سايت هاي اينترنتي كرده اند.

 

يك موسسه تحقيقاتي آمريكا با انتشار گزارشي در اين باره مي گويد كه امسال (2010) براي اولين بار در طول تاريخ آمريكا خرج تبليغات آگهي دهندگان آمريكايي در سايت هاي اينترنتي بيش از روزنامه ها و نشريات چاپي شده است.

 

آگهي دهندگان آمريكايي در سال 2010 در مجموع 26 ميليارد دلار را صرف تبليغات محصولات خود در سايت هاي اينترنتي كرده اند و اين در حالي است كه در همين سال رقم 23 ميليارد دلار صرف تبليغات در رسانه ها و نشريات چاپي شده است.

 

گزارش موسسه تحقيقاتي " اي ماركر" در ادامه مي افزايد كه اين روند در سال آينده نيز ادامه خواهد يافت و به احتمال فراوان سال آينده فاصله خرج تبليغاتي شركت ها و كمپاني هاي آمريكايي در سايت هاي اينترنتي در مقايسه با نشريات چاپي بيشتر از رقم 3 ميليارد دلار فعلي خواهد بود.

 

بر اساس اين گزارش در سال هاي اخير از مخاطبان نشريات چاپي كاسته شده و مخاطبان رسانه ها بيشتر مايل اند تا اخبار و مطالب مورد نياز خود را از فضاي آنلاين دريافت كنند و همين مساله برقدرت سايت هاي اينترنتي براي جذب تبليغات آنلاين افزوده است.

 

گفتني است باراك اوباما رييس جمهوري ايالات متحده آمريكا نيز در جريان رقابت هاي انتخاباتي خود در سال 2008 با استفاده از فضاي آنلاين و جمع آوري اعانه هاي انتخاباتي از طريق فضاي وب ، توانست صدها ميليون دلار از اين طريق به كمپين تبليغاتي خود تزريق كند.

 

اين گزارش پيش بيني كرده كه در سال آينده درآمد تبليغات آنلاين سايت هاي اينترنتي بسيار بيشتر از درآمد تبليغاتي نشريات چاپي خواهد بود.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما