دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۹۰۸۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
از سوي وزارت ارشاد تأمين مي‌شود/
بهمن دري معاون امور فرهنگي از تأمين اعتبار ده ميليارد ريالي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي خريد كتاب‌هاي ويژه نماز خبر داد و گفت: اين اقدام به منظور ارتقاء نشر فرهنگ نماز به عنوان عالي‌ترين راز و نياز مخلوق با‌ آفريده هستي صورت مي‌گيرد.

به گزارش روابط عمومي معاونت امور فرهنگي بهمن درّي طي دستور ي به شوراي انتخاب و خريد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شورا را موظف كرد تا سقف هزار نسخه (چاپ اول) از ناشراني كه در سال جاري اقدام به چاپ كتاب‌هاي ويژه نماز، نماز جماعت، نماز ويژه كودكان و نوجوان، آموزش نماز و احكام كرده‌اند. خريداري كند.

 

 

معاون امور فرهنگي اضافه كرد: در صورت بررسي كيفي آثار (از حيث ارزشمندي) سقف خريد قابل افزايش است.

 

 

وي هدف از اين اقدام را تقويت و تجهيز كتابخانه‌هاي عمومي سراسر كشور دانست و گفت: به همين منظور براي گسترش معارف دين اسلام «عقايد» « اخلاق» و « احكام» تمام تلاش خود را خواهيم كرد چرا كه معتقديم با يادآوري بعد خدايي انسان، علاوه بر تأمين امنيت و آرامش دروني در جامعه، بعد تكبر و خودخواهي انساني را از جامعه چه در ظاهر و چه در باطن از ميان برخواهيم كند.

 

 

درّي نماز را مهمترين احكام عبادي و ارتباط مخلوق با خالق عنوان كرد و ادامه داد: نماز بعنوان يك تكليف الهي به‌طور مستمر، نياز به توجه دارد و اگر بسياري از فعاليت‌ها را متوقف كنيم و فقط موفق شويم فرهنگ نماز را در جامعه نهادينه كنيم به رسالت خودمان عمل كرده‌ايم.

 

 

وي در پايان افزود: با اين برنامه از ناشراني كه اقدام به چاپ كتاب‌هاي مناسب و ارزشمند در حوزه نماز مي‌نمايند حمايت جدي به عمل خواهد آمد.

نظر شما