دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۱۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره موضوع مواد مخدر و پژوهش‌هاي صورت گرفته اعلام كرد : بزودي كيف‌هايي به مدارس كشور ارسال مي‌شود كه در آن، انواع مواد مخدر جديد و صنعتي معرفي شده است تا از اين طريق نسبت به آگاه‌سازي مديران، معلمان و خانواده‌ها اقدام شود.

مجيد قدمي درگفتگو با خبرنگار شهر، ضمن اعلام مهمترين اقدامات صورت گرفته در اين وزارتخانه براي توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي گفت: ايجاد "شوراي سياستگذاري تحقيقات " و انتقال دبيرخانه آن به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و تشكيل جلسات آن با رياست وزير آموزش و پرورش، از جمله اقداماتي است كه بر اساس آن سياست‌هاي پژوهشي وزارتخانه از طريق اين شورا تدوين و ابلاغ مي‌شود.


وي در ادامه يادآور شد: در سطح ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها نيز معاونت پژوهشي و در زير مجموعه آنها، كارشناس مسئول پژوهش تعيين شده است و اخيراً ساختار پژوهشي آموزش و پرورش نيز با انتقال سه پژوهشگاه تابعه سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزش و پرورش به پژوهشگاه مطالعات تجميع شده است.

  

قدمي اذعان داشت: در تمام معاونت‌هاي وزارت آموزش و پرورش نيز يك كميته پژوهشي با رياست معاون مربوطه تشكيل شده است و پژوهش‌هاي آموزش و پرورش نيز كاربردي، مبتني بر نيازها و با تأمين اعتبارات مشخص انجام مي‌شود.


وي در رابطه با ميزان اعتبارات پژوهشي نظام تعليم و تربيت تصريح كرد: مجموع اعتبارات پژوهشي پژوهشگاه مطالعات و معاونت‌هاي پژوهشي استان‌ها به بيش از 20 ميليارد تومان رسيده است كه دوسوم از اين مبلغ در ميان ادارات كل استان‌ها توزيع مي‌شود.


رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از ايجاد "كتابخانه ديجيتال " پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در اين كتابخانه، پژوهش‌هاي انجام شده با يك كد مشخص ساماندهي شده و مديران ارشد مي‌توانند از خروجي اين پژوهش ها در فعاليت‌هاي خود استفاده كنند.


وي در رابطه با مهمترين ضمانت اجرايي پژوهش‌هاي صورت گرفته در آموزش و پرورش گفت: انتخاب عناوين پژوهشي با كمك و همفكري معاونت‌هاي وزارتخانه و بر اساس نيازها انجام مي‌شود و هيچ طرحي نيز در شوراي عالي آموزش و پرورش به تصويب نمي‌رسد مگر اينكه پيشينه پژوهشي آن، از سوي پژوهشگاه مطالعات به شوراي عالي ارائه و ارزيابي شده باشد.


وي با اشاره به ارسال آثار مكتوب 20 هزار معلم با عنوان "اقدام پژوهي " به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و انتخاب آثاري از ميان آنها در هفته پژوهش(چهارم تا نهم دي ماه) اعلام كرد: علاوه بر اين در هفته پژوهش، از 6 دانش‌آموز "پژوهنده برتر" (3 دانش‌آموز راهنمايي و 3 دانش‌آموز متوسطه)، 16 "دانشجومعلم " برتر و 60 پايان نامه كارشناسي ارشد و دكتري كه در حوزه آموزش و پرورش تأليف شده است، تقدير خواهد شد.

نظر شما