يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۹۱۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
دبير نوزدهمين کنگره سراسري شعر دفاع مقدس:
دبير نوزدهمين کنگره سراسري شعر دفاع مقدس گفت: کنگره شعر دفاع مقدس امروز و با سابقه‌اي نزديک به دو دهه پيشينه‌دارترين جشنواره در حوزه شعر پارسي به شمار مي‌آيد.

دکتر محمودرضا اکرامي فر -شاعر و دبير نوزدهمين کنگره سراسري شعر دفاع مقدس- به ستاد خبري اين کنگره گفت: از افتخارات ما در اين کنگره پويايي و اثرگذاري مستمر آن در طي دوره‌هاي نخستين تا امروز بوده است که خوشبختانه امروزه هم رو به تعالي و درخشش بيشتر دارد.


وي با اشاره به برگزاري جشنواره‌هاي استاني شعر دفاع مقدس از آنها به عنوان گامي موثر در جهت تقويت جريان شعر استان‌ها نام برد و يادآور شد: تا 14 دي ماه امسال فعاليت عمده ما معطوف به برگزاري جشنواره‌هاي استاني است و پس از آن آيين پاياني کنگره را طبق روال گذشته به برگزيدگان کشوري اختصاص خواهيم داد. ترديد ندارم که شاعران معرفي شده در اين دوره از کنگره در آينده سهم موثرتري در پيش‌برد شعر انقلاب و دفاع مقدس خواهند داشت.


وي با تاکيد بر اهميت جشنواره‌هاي استاني و پوياسازي و فعال کردن ظرفيت‌هاي نهفته در آن تصريح کرد: خوشبختانه استان‌هاي ما از توان بالقوه و استعدادهاي سرشار شعري برخوردار هستند و بايد اين امکانات و توانمندي‌ها در معرض ديد افراد قرار بگيرد و تلاش‌هاي ما نيز صرف به نتيجه رسيدن همين امر مي‌شود.


وي در ادامه به زمينه‌سازي براي حضور داوران و دبيران علمي استان‌ها براي حضور در کنگره سراسري اشاره کرد و گفت: امسال شرايطي را فراهم کرده‌ايم که دبيران علمي و داوران جشنواره‌هاي استاني که خود نتوانسته بوده‌اند در جشنواره شرکت کنند، در صورت تمايل بتوانند آثار خود را براي داوري به دبيرخانه کنگره سراسري شعر دفاع مقدس ارسال کنند.


وي با اشاره به ترکيب هيات داوران در اين دوره از کنگره متذکر شد: هدف نهايي ما اين است که از داوران شايسته و کمتر شناخته شده در اين حوزه، با توجه به ظرفيت کل کشور بهره ببريم تا بتوانيم انتخاب‌هاي خوب و قابل دفاعي داشته باشيم.

نظر شما